Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilket är ert bästa köp?

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Som småbarnsförälder blir man ju ofta lockad/lurad att köpa en massa (onödiga) saker till sina barn. Håller ni med? Jag har under alla åren som förälder köpt både bra, dåliga, onödiga och kanonbra grejor.

VARJE dag när jag diskar barnens vällingflaskor (Både Molly och Klara dricker välling och vi har totalt 4 falskor i ruljans!) är jag SÅÅÅ glad för det flaskställ jag köpte när Klara börjde dricka välling. Kan inte fatta att jag inte köpte ett tidigare...
Nu hänger flaskor (upp o ner) och ringar och tuten hänger också på samma ställning. Man vet var man har alla delar och man slipper rota runt i diskstället eller uppe i skåpet där man bara välte flaskorna hela tiden.
Detta ställ, som kallas Kaktus, är MITT bästa köp av barnprodukter.
Vilket är ert? och då räknar jag inte med barnvagn och skötbord och sådana stora saker...
Svar på tråden: Vilket är ert bästa köp?

snorsugen (näs-frida)

Skrivet av  anna med astrid
när astrid var liten och ammades och inte kunde snyta sig var den oumbärlig. babybjörnselen (fast idag skull ejag köpt en sjal) hade vi inte överlevt utan, fast den kanske går in under nödvändiga ting?
 

Det är en så´n där bra grej!!

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
En grej som man kan leva utan men som underlättar livet betydligt.

Jag har funderat på att köpa en sådan näs-frida sedan Alexander var liten (`94!!) men det blev liksom aldrig av. Med Klara hade jag turen att hon aldrig var förkyld under de 11 månader hon ammades.
 

Bärselen!

Skrivet av  Elin & Tjejerna
Om den nu inte räknas som en av dom "stora grejjerna" så är det garanterat den, skulle inte kunna va utan den en endaste dag!!

Annars kommer varken jag eller Danne på nått annat som vi tycker är oumbärligt..
 

ja -bärselen skriver jag under på

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
Det är det sista jag skulle vilja släppa... Och kan tänka mig ännu mer oumbärlig nu med 2:an.
 

Mitt bästa köp

Skrivet av  Åsa m A&E
är en vagn (inte den stora vagnen). Det vill säga den lilla amerikanska gracco vagnen jag köpte -00 för att ha under en bilsemester. Nu snart 4½ år senare har den användts av 4 barn och varit i USA, Kanada, Jamaica, Cayman Island, Mexico, Svenska fjällen, Stockholm, London, Turkiet, Mallorca, Rhodos och otaliga bilresor. Den har flugit 15 ggr och fungerar fortfarande utmärkt. Vi har den liggande i bilen och den räddade senast nu på nyår en kall och blöt 4åring som ramlagt på isvattnet vid stranden.

Den kostade ny 360kr och har varit värd sitt pris många gången om.

Mindre grej kan jag inte komma på något som varit bra men mojligen korgen som man stoppar nappar och ringar i för att diska dem i maskin.
 

Var har du hittat den?

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Korgen till diskmaskinen? Har sett sån en gång i en affär, men slog inte till. Sedan dess har jag ångrat det. Fast nu är det kanske snart slut med den eran, så det känns lite överflödigt nu kanske, vi har ju klarat oss hittills. Men, som sagt, var hittade du din?
 

I en vanlig

Skrivet av  Åsa m A&E
barnaffär i Mölndal tror jag det var.
 

Innan E föddes så

Skrivet av  Åsa med Ethan och Filuren
fick vi rådet av vår elektriker att köpa en wipe warmer alltså en värmare till våtservetterna. Jag tyckte det lät mysko...men vi skaffade en. Och när man tänker efter om man vill bli torkad i rumpan med en iskall servett mitt i natten, eller en lagom varm så kan jag bara hålla med nu. Måste ta och begära igen den från grannen snart som lånade den, tack för påminnelsen!
 

Du den undrade jag oxå

Skrivet av  Åsa m A&E
över eftersom det inte fanns några torra tvättlappar utan bara wet wipes i kanada antar att USA har det så oxå. Jag löste det genom att skölja även wet wipes\'en i ljummet vatten som vi svenskar hade gjort med de torra. Men en wipe warmer verkar ju schysst :)
 

Jaså är det så ni gör!

Skrivet av  Åsa med Ethan och Filuren
Fniss. Tyckte dom där torra var värdelösa när jag var hemma i Sverige med E, nuuuuu fattar jag! Här är det ju normalt att ha skötbordet i barnets rum, så ingen tillgång till vatten...det är kanske vanligare att man sätter upp sånt på en toalett hemma. Hmmm.
 

jag har missat att du väntar

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
en till! Vad roligt, gratulerar!!! :) När är bf?
 

Mitt bästa köp

Skrivet av  US med Felicia
är nog tupperware nappflaskan.
Har inte köpt så många andra "bra att ha" saker. Bra köp har även förändrats över tiden. Men en annan sak som vi fortfarande använder är fårskinsfällen, men den kanske räknas till de vanliga sakerna.

Ett annat bra köp men som inte är en babypryl är en trappstegs-pall från IKEA (99 kr). Den har underlättat och besparat mig flera lyft.
 

Bärsjalen!

Skrivet av  Sanna med Jolina 021031 & Juni 040929
Jag köpte en Ringo till Juni och fattar inte hur vi klarade oss utan den till Jolina som ville bli buren så mycket!
 

snorsugen. imt

Skrivet av  Regina & Eliel
.
 

jag tror

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
det får bli Voksi (voksen) som vi har i vagnen på vintertid. Vi har använt den till båda killarna, jättevarm och som fortfarande ser ut som ny fast vi köpte den begagnad. Den är säkert 6-7 år idag och vi har haft den i 5 år. Inte nött, helfräsch och vi har använt den jättemycket hela vintrarna då de sovit ute i vagnen.





 

Mumintallrikarna...

Skrivet av  Cia & Amos
... är definitivt de bästa köpet av mindre grejer. Våra mumintallrikar är runda med en ordentligt uppböjd kant som gör att det är lätt för en ovan ätare att få maten på skeden. På vanliga tallrikar glider maten ofta undan och hamnar till slut på bordet istället för på skeden.

Ett annat bra köp är vår Stokke TrippTrapp. Den var dyr trots att jag köpte den som begagnad, men jag har varit helnöjd hela tiden. Den var utmärkt som första stol då den gick att "forma" helt enligt barnets storlek - det behövdes inga dynor bakom ryggen och vid sidorna för att stöda. Och nu är den perfekt som stol för ett lite större barn då den går att justera till rätt höjd och är lätt att klättra upp på. Dessutom är designen (enligt mig) snygg, så den passar bra in i köket också.
 

Artiklar från Familjeliv