Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Små saker som gör mig glad...

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
I förrgår klippte jag Klara ordentligt för första gången.
Hon har haft hela nacken full av lockar. Både vanliga "böj" och riktigt fina skruvlockar. Jag har inte vågat klippa mer än hennes lugg (för fleeeera månader sedan) för jag var så rädd att dessa lockar bara skulle vara babylockar och då ville jag behålla dem på henne så länge som möjligt.
Nu började dock håret bli ostyrigt och jag kände att efter Nyår skulle vi klippa henne. När man drog ut lockarna i nacken räckte håret ner till under skuldrorna och jag tyckter det var för långt.

Mest på skoj frågade jag om jag fick klippa henne och hon svarade ja och så satt hon absolut stilla först i min famn och sedan i Mats famn. Jag kippte riktig lugg på henne och klippte av 5-7 cm på resten av håret.
Efter badet igår visade det sig att lockarna finns kvar. Håret kryllade upp sig i nacken när det torkade!! Åh, vad glad jag blev för en sådan liten småsak.
Svar på tråden: Små saker som gör mig glad...

vad gulligt

Skrivet av  US med Felicia
och vad duktig hon var som satt så stilla.

Felicia har också lockar och jag vågar inte klippa henne. Men hon har mest baby-burr. Själv var jag nästan "flintis" till jag var tre men efter det jätte mycket hår så hon har väl ärvt det från mig. Men jag tror vi måste ta till saxen och göra något åt hennes lilla hår ändå :( Hoppas att lockarna finns kvar där ändå.
 

visst e

Skrivet av  miya m. felizia
det gulligt. Klippte me Felizia här om dan. Luggen och topparna. Än får hon behålla längden å sina lockar. Försökte klippa lite uppklippt vid ansiktet å där bak. Blev ganska bra. Men luggen behöver jämnas till lite. Hon va lite väl ivrig att få bada.
 

Artiklar från Familjeliv