Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej allihopa!

Skrivet av Jen med Vidar 02 och v. 8
Vet inte om ni kommer ihåg mig, jag har inte varit här inne på ett tag. Nu har jag hittat tillbaka till denna sajten då jag väntar barn igen i augusti. Ville bara säga hej, det verkar som att det är många här inne som har fått barn igen eller som är gravida. Hur är det att ha två barn nu istället? Hur är era 02-or med sina småsyskon? Än så länge försöker jag hålla huvudet lite kallt, man vet ju aldrig vad som kan hända än på några veckor men tankarna har svårt att inte åka lite längre fram i tiden :) kram i alla fall från oss. Förresten är det någon som vet hur det är med Lina och Andrea?
Svar på tråden: hej allihopa!

Grattis!

Skrivet av  Marija med Sofia nov02 & BF 6/1
Håller tummarna att graviditeten går bra.
 

tack tack :) imt

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v. 8
...
 

Hje och grattis

Skrivet av  Bi m Emelia nov02 + Nathael marso4
Kul att du hittat tillbaka. Jodå min lilla 02:a älskar sin lillebror och styr honom med järnhand. Nu var hon ju själv ganska liten (15 mån) när han kom så för henne är det som om det alltid varit hon och Nathael. Hon minns ju inget annat. Det tog bara en vecka innan det var normaltillståndet att mamma ammade och bar på lillebror. Det är mycket pussar och kramar mellan dem och när den ene är borta märks det tydligt att den andre saknar den förste och blir allmänt rastlösa. Nu när N. kan röra sig och ta för sig själv så blir Emelia (med sitt eldiga 2-årshumör) givetvis också argare på honom då han är i vägen eller tar hennes saker. Allt som han har vill hon givetvis också ha även om hon börjar lära sig att vänta till han är klar med grejen. Att ha två barn har gått förvånandsvärt smärtfritt, det som fått stryka på foten är egentid och samtid mellan oss men det goda överväger klart det.
 

va härligt...

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v. 8
det låter :). Min syrra har en liten tjej som fyller 1 år i mars och det är precis på samma sätt mellan Vidar och henne som med dina barn. Vidars eldiga 2-årshumör börjar också ta ut sin rätt men samtidigt är han så gullig för att han börjar förstå att hon faktiskt är lite mindre och att man måste vara försiktig med henne. Framför allt nu i jul när de har träffats mycket ser man att han förändras positivt :) Jag förstår att det måste vara svårt med egentid och samtid, det är nog något som man verkligen får anstränga sig för att få....kan ju vara svårt redan nu... jaja hej så länge Jennifer
 

Hej hej

Skrivet av  s m william + bf 28/1
Jag har aldrig skrivit så mycket men läser nästan dagligen, om man hinner dvs.
Ändring lär det bli när nästa kommer. Skall bli så spännande.
Grattis till kommande bebis!
 

tack så mycket :) imt

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v. 8
..
 

Artiklar från Familjeliv