Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tur han inte har så höga krav Edvin :)

Skrivet av Maja, Edvin & Pyret 14/1
Att packa picknick korgen i köket för att sen ha picknick i soffan i en timme... med duk och servetter och en mamma som låtsasspiller och torkar - så nöjd så det glittrade i ögonen på honom. Trodde jag skulle ha mer panik över att inte kunna hitta på så kul grejer nu på slutet med honom. Men han är verkligen bara så nöjd med att lulla runt här hemma med mig. Och magen är ju en perfekt backe att köra bil på! ;)
Igår kom vi tom ut i regnrusket (annars brukar M gå ut med honom ett par h och åka senare till jobbet, nu på slutet när jag varit dålig och så, fast igår var ju han dålig...) gungade och grisade runt i söliga pölar -kände mig jättehurtig så stor som jag är nu! Och vilken liten solstråle han är mitt i allt detta gråa sunkiga väder -trodde jag skulle tycka det var dötrist ute men med han blir ju inget tråkigt! Så underbart gullig nu så jag dör! :) Och inget krångel med kläderna heller den gången -bara kramades och pussades. Som att han förstår att mamma inte riktig orkar nu. *kär*
Svar på tråden: tur han inte har så höga krav Edvin :)

Åh så härligt, och en bra ide

Skrivet av  Åsa med Ethan och Filuren
att leka picknick....Skönt att han samarbetar med dej just nu, det är ju inte så alltid direkt.
Jag tycker också att Ethan har varit inne i en otrolig gulle period på sistone. Stora blöta pussar och hårda kramar får man, ofta! Älskar det....
 

Vad mysigt

Skrivet av  US med Felicia
ni verkar ha det. visst är 2 års ålder härlig (bortsett från vissa dagar av trots). Tror de små förstår mycket mer än vi tror och att han har full koll på att mamma inte har full kapacitet just nu. Mysigt med alla blöta pussar man får.
Felicia går runt och säger "mamma, min kompis" och "pappa, min kompis".
Visst kan det kännas lite motigt att komma ut när det är grått ute men när man väl fått på sig alla kläder och kommit ut så finns det inget dåligt väder längre. Tänk vad mycket man får upptäcka åter nu, har glömt så mycket av det självklara :-)
 

gulligt! "min kompis"

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
:)
 

mysigt

Skrivet av  Elin & Tjejerna
att han samarbetar med dig just nu när du behöver det som mest :) det gjorde tilda med, tror dom känner av att man inte orkar på nått sätt, att det inte är läge att krångla, så gjorde tilda också när tuva va krånglig, då va hon alltid jätteduktig och så, sen när danne kom hem passade hon på att krisa lite *ler* hon kände nog av att jag inte riktigt hade tid med två krisande tjejer :)
kramis, sååå himla nära nu juh, känns det overkligt?
 

Artiklar från Familjeliv