Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig med ett lyxproblem!!

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
-Ska jag ta med mig maken 1 vecka till Mallorca och då ha bränt alla pengarna?

-Ska jag ta med mig make och älste sonen till London och sedan även ha råd med en helg i Köpenhamn med bara mig själv och maken?

-Ska jag ta med mig bara maken till London och sedan ha råd med Köpenhamn tillsammans med maken?

-Ska jag strunta helt i London och istället satsa på att jag och maken kan ha ett par helger i Köpenhamn under våren och även kunna hitta på något annat litet någon helg utan barn?

Ja, visst är det lyxproblem kan tyckas, men jag behöver så väl komma iväg och ha lite roliga saker att planera inför. Jag deppar så lätt ihop om jag inte har roliga saker att planera inför. Åker vi till Mallis har vi ju bara råd med just det nu. Men åker vi till London eller vi bara kör Köpenhamn så har vi ju råd med FLER saker UTSPRIDDA över våren men då får jag ingen långvila...

Inte lätt....

Det är ju så otroligt billigt att flyga till London nu att jag nästan inte kan motstå. De kostar 2 kronor tur och retur!!! WOW!!!
Svar på tråden: Hjälp mig med ett lyxproblem!!

ja, du..

Skrivet av  miya m. felizia
plus alla flygskatter och transfer till och från flyget både hemma och i London. Det kostar en del faktiskt. Glöm inte å ha med det i beräkningen när du funderar på hur du ska göra.
Själv tycker jag att komma till värmen e ju alltid skönt.
Men det e ju som sagt kul å göra fler saker.
Hm, vet inte hur du ska göra. Men sol skulle nog jag ha valt, tror jag.
 

Funderar på nåt

Skrivet av  Linda med Filip
sådant oxå lite längre fram i vår. Att åka till London några nätter men jag får ångest över att lämna filip så länge?

KLarar de 3 nätter borta? han har sovvit en natt borta men 3!!

???
 

om...

Skrivet av  Malmis med Rasmus 021125 + bf 10/4 -05
det är med människor han är trygg med är jag övertygad om att det går bra! Rasmus var hos farmor och farfar en hel vecka när vi var på bröllopsresa i somras, och det gick jättebra. (Fast jag saknade honom förskräckligt...)
 

ja min mamma och pappa

Skrivet av  Linda med Filip
känner han bra och umgås med mycket så det borde gå...

Mina föräldrar är skilda men kanske kan de ta nån natt var!
 

Hmmm

Skrivet av  Åsa med Ethan och Filuren
Om du säjer att du gillar att ha saker att se fram emot så skulle nog jag tro att det vore bättre om du inte bränner alla pengarna på Mallis. London eller köpenhamn vet jag inte, vet ju att du tycker om båda ställena....
 

Svårt

Skrivet av  US med Felicia
Värmen är ju alltid härlig... men Köpenhamn och London är ju inte fel det heller.
Jag skulle nog satsa på flera mindre resor. Visst får du inte en lång avkoppling men bara att byta miljö och få några dagars avbrott brukar ju hjälpa upp humör och ge återhämtning det med. Det kan vara kul att få se fram mot flera saker.
 

Så här tänker jag

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Jag har inget entydigt svar, men kan ju tänka högt. En resa till Mallis blir ju ett minne för hela familjen, men antagligen inte så vilsamt för dig.

Om det är vila och tid för dig och maken du söker, är det väl bättre att prioritera resor för er båda enbart. Visserligen blir det ingen långvila, men det hade det nog inte blivit med hela familjen på resa heller. Springa omkring och passa så de inte ramlar i poolen och sånt...

Jag skulle kanske ha satsat på att besöka bägge städerna, så blir det minnen från två olika ställen.

Det är ju också mysigt att bara få umgås med ett barn i taget, tänkte på äldste sonen där. Men samtidigt kanske han lika väl skulle uppskatta något annat ni gör tillsammans?

Hoppas att du kommer fram till något bra i detta angenäma problem. Det viktiga är att du har härliga upplevelser att se fram emot!
 

Artiklar från Familjeliv