Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nässpray

Skrivet av Lina med Andrea
Andrea kräver nässpray varje kväll eller natt.
Självklart får hon inte det, men det blir bråk varje gång. Jag hör att hon är snorig, eller lite småtäppt sådär så jag undrar vad det är?
Detta har hållit på länge nu så jag har börjat undra över allergier eller sånt men det är BARA på natten/kvällen och inte på dagsömnen. Inte när hon är uppe heller. Och när vi sov i samma rum på hotell hörde jag på morgonen att hon verkligen hade svårt att andas med näsan och hon har ju napp så det förvärrar ju... Jag tänker samtidigt att är det allergi borde ju inte nässprayen hjälpa men det gör den, de få gånger jag gett henne. Har provat att "luras" lite med koksalt spray istället men det gick inte.
Tips????
Svar på tråden: Nässpray

vet du

Skrivet av  Nita och killarna
Att nässprej är beroende framkallande? Så hon blir täppt av den tillslut. AMn får inte använda mer än 10 dagar(står visserligen på förpackningen men en del vet inte varför) JAg blev påmind av barnläkaren nu när barna varit så förkylda.
Allergi visar sig nog mer i luftrören osv. Men jag kan ha fel.

Enda tipset är att bara säga att den är slut. Alternativt spraya bort allt och visa att den är slut.
Kanske inge vidare tips men vet inte vad du annars ska göra.

kram
 

Jag håller med Nita

Skrivet av  Anna med Carl 021122 och Eric 041204
Jag håller med Nita. Det är bara att sätta stop genom att säga att det är slut. Carl skulle naturligtvis svara: Gå och handla på Coop, vilket han gör om allt som är slut, men han lugnar sig. Om hon verkligen är i behov av näs-spray så får du kontakta läkare. Kanske är det bara en "grej" hon fått för sig, eller? Hm, ja de är inte lätta att ha att göra med alltid våra små. Hoppas du hittar en bra lösning. Kram
 

Nita + Anna

Skrivet av  Lina med Andrea
svarar till er båda här om att vägra henne.
Det gör jag ju, jag menar, det har jag ju varit tvungen att göra MÅNGA gånger. Men grejen är att hon skriker då i hysteri i typ en halvtimme innan hon av utmattning tillslut somnar och sen efter en timme vaknar hon och vrålar igen:
SNORIG!!! NÄSSPRAY!!!
och så börjar det om....
Och jag hör ju att hon är svullen liksom så det är ju troligtvis inte påhitt, kanske lite överkänsligt men ändå inte påhitt. Suck.
Inte så att jag inte fortsätter att vägra ge henne, men det är lite tufft nu när vi äntligen fått ordning på sömnen, att det blir såhär, för jag orkar bara inte med hela ruljansen med gallskrik...
 

Nita + Anna

Skrivet av  Lina med Andrea
svarar till er båda här om att vägra henne.
Det gör jag ju, jag menar, det har jag ju varit tvungen att göra MÅNGA gånger. Men grejen är att hon skriker då i hysteri i typ en halvtimme innan hon av utmattning tillslut somnar och sen efter en timme vaknar hon och vrålar igen:
SNORIG!!! NÄSSPRAY!!!
och så börjar det om....
Och jag hör ju att hon är svullen liksom så det är ju troligtvis inte påhitt, kanske lite överkänsligt men ändå inte påhitt. Suck.
Inte så att jag inte fortsätter att vägra ge henne, men det är lite tufft nu när vi äntligen fått ordning på sömnen, att det blir såhär, för jag orkar bara inte med hela ruljansen med gallskrik...
 

Jaadå det vet jag

Skrivet av  Lina med Andrea
och därför har jag varit mycket noga med att göra uppehåll osv. Hon har nog bara fått i tio dagar vid ett tillfälle och det var länge sedan och då var hon ju jättesjuk. Så det vet jag. Men tack för påminnelsen ändå.
 

Tycker du ska kolla

Skrivet av  Åsa m A&E
med läkare. Inte för att jag tror det är något utan lutar mer att instämma i Nitas svar samtidigt så vet jag ju iom att mina pojkar är/var allergi barn att svullna slemhinnor i näsa/bihålor/svalg inte alls är ovanligt vid ex födoämnesallergier t.ex. Finns en stark koppling mellan mjölkallergi som Arvid och Emrik hade och öroninflammationer etc pga av svullna slemhinnor i öron/näsa.

Hur är det med er annars? Hoppas ni haft en bra jul och att sovandet fortfarnade går galant.
 

Ja jag skall nog kolla

Skrivet av  Lina med Andrea
För säkerhets skull.
Annars mår vi bra, eller bra och bra, jag är tvärslut och äter medicin nu som gör mig ännu mer slut, men det är okej. Andrea mår utmärkt! Och sover gör hon också, förutom detta lilla avsteg då med näsan...
Det är så fantastiskt att kunna lägga henne sju och stå och diska två minuter över sju....
Julen var jättemysig och lyckad! Tack för att du frågade! :)
 

Artiklar från Familjeliv