Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Härligt lov!!!!

Skrivet av Cecilia med Vilda & Loke
Vi har verkligen haft det härligt, fastän Robban jobbat mellandagar. Känns trist att vardagen är tillbaks.... Nu när jag varit hemma själv rätt mycket med båda barnen så har jag insett en sak... för _mig_ är det lättare att ha Vilda hemma än på dagis. Så nu kommer hon få vara hemma med mig minst en dag i veckan. Ja, det har varit så skönt att inte ha tider att passa, utan att bara kunna tänka på vad som passar barnen. Men Vilda har nog saknat dagis. Det har knappt gått en dag utan att hon pratat om dagis och barnen där. Imorse var hon lycklig när jag sa att idag ska vi till dagis! Jag hann knappt få av henne kläderna innan hon och sin bästis stod och pussade på varndra :) Söta är det. Ska bli kul att höra i em hur det varit under dagen. Hur som helst så har jag funderat i banorna om jag kanske ska ha henne hemma på heltid nu, men kommit fram till att det inte skulle vara någe bra. Hon trivs på dagis och verkar må himla bra av att vara där. Men jag är allt lite avis på er som är hemma med båda... önskar att Vilda inte hade hunnit börja på dagis innan Loke kom. Men det finns ju för och nackdelar med allt, som nu, när jag sovit med Loke en 40 minuter efter lämningen, superskönt! Och han ligger här på golvet och jollrar och jag sitter med tangetntbordet i knät (så jag ser honom och inte skärmen) så jag _äntligen_ får skriva ett inlägg på aff! Har läst det mesta under julen, men det har inte funnits tid för svar...

Ja, Loke han gillar att äta han, jag börjar känna mig rätt slut efter alla nattamningar, men de är ju små så liten tid så det är väl bara att hålla ut några månader till... Loke är 3½ månad nu, skrattar och vänder sig från rygg till mage. Kommer ni ihåg hur härligt lycklig man blir när sina spädisar bubblar fram skratt för första gången? Det finns liksom inget som går upp mot det!

Vilda var innan jul som en riktig liten bestämd dam, minst sagt. Skrek vid hämtning på dagis, och vid på och avklädning. Nu under ledigheten så har det varit som bortblåst, så jag tror att hennes svartsjuka äntligen börjar synas. Ja, hon har ju inte visat någon svartsjuka mot Loke. Men det gick väl uppp för henne i december att jag är hemma med honom hela dagarna. Men hon är aldrig svår att lämna på dagis, det har aldrig varit något gråt eller så då. Så vi får se hur det blir nu.

Idag ska jag röja lite här som vanligt, sen ska jag gosa lite extra med Loke, och sova när han sover! Hoppas ni nadra haft det så skönt som jag under de senaste veckorna!

Kram på er!

Svar på tråden: Härligt lov!!!!

Det låter så underbart

Skrivet av  Åsa m A&E
när du skriver och berättar å klart att Vilda så få gå kvar på dagis men hon behöver ju inte gå mer än vad ni vill. Här är det 15timmar som gäller så barnen som har syskon hemma går ju alla antingen bara 3 timmar om dagen eller 3 dagar i veckan. 3dagar i veckan hade vi i början så länge vi fick och då blev det både dagis och hemma tycker jag.
 

Härligt

Skrivet av  US med Felicia
Låter som ni har haft det härligt. Vad bra att hennes humör vände lagom till ledigheten. Låter härligt att inte ha några tider att passa. Men jag tror ändå att det kan vara bra att kvar Vilda på dagis eftersom hon är van vid det och har fått kompisar där. Däremot så är det säkert inte fel att låte henne vara hemma en heldag någon/några dagar i veckan så att man får just de här dagarna när man inte har några tider att passa. Då kanske man även njuter mer av de timmarna när det bara är du och Loke.
 

Artiklar från Familjeliv