Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har ni för er idag?

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Hur är er dag idag?
Är ni hemma med barnen? Är barnen på dagis? Jobbar ni?

Vad hittar ni på i eftermiddag?

Själv är jag hemma med Klara. De 2 äldsta är i skolan och Mats jobbar ju.
Mats och Molly kommer hem lite efter klockan 13 och då äter Mats, Klara och jag lunch. Molly har ju ätit i skolan redan så hon brukar få lite tidigt mellanmål.
Alexander kommer hem lite efter klockan 14.
Vi ska gå ut på "sakjakt" i eftermiddag. DÅ tar barnen med sig varsin korg och så går vi runt och letar "fina" saker. Oerhört populärt...konstigt nog även för min 11-åring!!

Efter sakjakten ska vi hem och baka Supermuffins och så fikar vi tillsammans i storarummet framför tv:n när vi tittar på Disneyfilm.

Mer än så har vi inte planerta.
Svar på tråden: Vad har ni för er idag?

Min dag..

Skrivet av  Helena, Adrian och lilltjejen 25/4
Tja vad jag roat mig med imorse kan du ju se i inläggen nedan...
Känns lite bättre nu, det är väl bara att hosta upp lite pengar..
Annars så har jag tagit det jättelugn idag, i söndags så storstädade jag ut granen och dammsög o skurade överallt och igår plockade jag och bäddade rent i sängen och så hade jag lunch för min mammagrupp (den från nov 02 som jag hamnade i via BVC, vi träffas varje måndag o lunchar ihop, eftersom jag varit sjukskriven och resten fått nya små bebisar så är alla lediga) och efter det var jag helt slut, jo vi började bygga vår bastu nere i kälalren igår oxå..
Vid tre idag ska jag iaf hämta adrian på dagis o ev gå förbi lekparken på vägen hem, sen vid sex ska jag iväg på tjejmiddag och bli bjuden på tacos, så en rätt bra dag mao..
 

idag så

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
har det varit första dagen på dagis på 3 veckor ca.... Så jag sitter flera timmar vid datorn för en gångs skull:-) skriver lite hemuppgifter till en kurs jag går m.m. -och har tid att sitta här en stund vilket jag inte gjort på länge känns det som. Jag har bara som hastigast tittat in under jul- och nyårshelgerna.

Jag har precis ätit lunch, ska hämta killarna snart och sedan blir det snöskottning:-) Jag har köpt några nya spadar så nu blir det fler snögångar och vägar här ute. Kanske en snögubbe? Första gången på länge är det klibbsnö ute.

Sedan blir det nog lite middag och en lugn hemmakväll.

Läste ditt inlägg om resan/resorna men hann inte svara. Har du bestämt ännu hur du vill göra?

Ha det så bra!
 

Jo, vi har bestämt oss...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Det blir 1 vecka på Mallis på vårt underbara lite ensliga hotell. Det är bara Mats och jag som åker då. Barnen ska vi auktionera ut till närmaste släkten. Känns så mycket att be någon passa alla 3 barnen, men sen samtdigt så känns det inte roligt att dela upp dem. Dessutom går ju både Alex och Molly i skolan...

Jag och Mats kommer också att åka en helg till Köpenhamn för att handla på det stora shoppingcentrat Fields (var det rätt namn egentligen??!) och bara njuta. Jag läste att det finns NEXT på detta stället och blev alldeles till mig. Jag ÄLSKAR ju att handla kläder till barnen på NEXT när vi är i London. Nu är det bara The Disney Store som fattas för att jag ska ha mina favvoaffärer i närheten...hihii!!

Sedan blir det lite andra små trippar hit och dit under våren. Allt för att jag ska hålla humöret uppe.

TACK för att du frågade!!
 

hemma med mage och Edvin

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
men man gör ju inte såå många knop i nästan 40 fullgågna nu. Såhär har vår dag sett ut. Martin gick ut med Edvin och Joppe i morse vid 8 -jag sov på :) Joppe träffade en hundkompis och sprang lös och lekte någon timme och Edvin likaså. Sen kom dom hem, Edvin hämtade en banan och drack lite mjölk för att fortsätta vara ute med mig till 11. Martin iväg till jobbet. Dom hade satt upp en ny lekparksställning här i närheten och så kom en liten kompis förbi med med sin pappa. "nyyyy lekpark" "nyyyyyyy" sa Edvin hela tiden. Dessutom - och det här var nog _höjdaren_ idag för Edvin - kom några byggare och hamrade på lite knoppar på ställningen och busade med Edvin. Låtsas-hamrade han på tårna så han skrattade! Han var såå nöjd kan jag säga *fniss*.
Så tog vi en kortis med Joppe. In för lunch och då var Edvin riktigt mör kan jag säga! Sa inte ett knyst vräkte i sig mat och dunsade i sängen där han nu ligger och snusar.
Vi tänkte göra collage när han vaknar. Har bara gjort det en gång förrut, i höstas med honom.. med löv och sånt. Men idag ska vi göra ett träd tänkte jag och klippa i tidningar och limma. Blir nog skoj. Som han knatat runt på fm så behöver inte benen så mycket mer idag tror jag. :) Em blir alltid lugna nu, orkar inte ut två gånger per dag längre nu tyvärr. Men snart så är jag back in business! Nej, så det blir läsa, leka koja och picknick i soffan med antar jag. Bolibompa som vanligt och idag är ju favoritdagen med, ja ve och fasa han tittar på Bolibompa varje dag!!! *fniss*
 

Sitter hemma och är sjuk

Skrivet av  S m William + bf 28/1
Sonen är på dagis o sambon jobbar. Normalt hade man kunnat bita ihop o ta sig till jobbet men jag går på sista energin nu. Skall dock jobba en vecka till.
 

hittade ni nått kul

Skrivet av  Elin & Tjejerna
på sakjakten? :)
idag har tilda varit på öppnis med min syster och hennes kompis (dom har fortfarande lov) jag & tuva va till farsta och tränade, eller jag tränade och tuva sov i vagnen på barnpassningen ;)
snart kommer min mamma hit på besök, ska väll laga nån mat, danne kommer sent på tisdagar.. håller på att ta tag i tvättberget nu, köpte torktumlare igår :)
kram
 

idag

Skrivet av  Lina med Andrea
Har jag lämnat Andrea på dagis, varit hos läkaren och sedan åkte jag till pappa och fick supergod pasta till lunch av honom (mums)
Åkte och hämtade Andrea, handlade, hem och åt mellis och nu pysslar vi omkring lite bara. Borde diska men har ingen ork. Blir väl lugnt som vanligt och lite middag så småningom...