Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

A:s mamma ang dagis (flyttar upp så du ser)

Skrivet av Gyrils mamma
Ingen fara att du skulle vara framfusig. Jag är ganska härdad från fosterdiagnostikgruppen. =)
Skämt åsido.
Gyril börjar så tidigt dels för att få träffa lite andra barn och förhoppningsvis få lite draghjälp i utvecklingen. Då vi fick plats på ett "drömdagis" var det bara att tacka ja. Hon kommer att vara där må,on,fr förmiddag. Tisd är pappa hemma och torsdag är det jag som har helledigt.

En annan anledning är att jag vid Gyrils födelse gick på ett vik, som nu är en timanställning och då är det ju ganska bra att "finnas på plats". På detta sättet blir det jobb halvtid och det är lagom.

Dock sker allt detta med förbehållet att om hon av någon anledning inte skulle må bra av att vara på dagis, så får hon komma hem. Vi ds-föräldrar har ju tacknämligt nog vårdbidraget att falla tillbaka på.
Tvivlar på att jag kommer att jobba heltid alls.
Svar på tråden: A:s mamma ang dagis (flyttar upp så du ser)

Hej

Skrivet av  A:s mamma
Jag frågade eftersom dagis också är något som kommer bli aktuellt framöver för oss. Kommer du att jobba halva dagar eller löser pappa och du av varandra de halva dagarna? Jag ska också snart börja jobba. Fr o m nov ska jag jobba tre dagar i veckan och pappa tre. Då är lilleman 8 månader. Vi ser båda fram emot det. Vad A säger är oklart, men jag hoppas han blir nöjd med arrangemanget. Dagis har vi tänkt efter nästa sommar, men jag funderar på hur vi kan korta ner dagarna, eftersom jag inte kan jobba halva dagar.
 

Dagis igen

Skrivet av  Gyrils mamma
Jag ska jobba halva dagar då Gyril är på dagis (må,on,fr) och hela tisdagen - som jag gjort sedan februari.
Då pappa har närmare till jobbet får han lämna på morgonen och jag hämtar. Jag har en mkt bra arbetsgivare och som timanställd bestämmer man ju lite själv. Boven här i storstan är ju restiden.
 

Artiklar från Familjeliv