Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carina med Hampe

Skrivet av L!!
OJ!!
Jag tycker bestämt att ni ska leta efter en annan skola för sonen. OM pedagogerna är så illa utbildade att man inte inser att skola faktiskt är skola och inte någon barnvakt så tycker jag det är synd att spilla värdefulla år på en verksamhet som faktiskt inte förstår vad det innebär att ha långsam inlärning. Det är INTE att låta bli att träna/lära utan att kanske lära extra mycket efter barnets behov. Man måste kunna anpassa undervisningen efter barnets förmåga att lära. DET ÄR SKANDAL att han får sitta inne och se på film när de andra barnen är ute. Jag skulle skicka Skolverket på skolan MEN FÖRST skulle jag leta rätt på en skola som passade mitt barn och såg hans förmågor.

Min son gick på ett dagis där man hade ungefär samma åsikter som på Hampes skola. Det var ju sååå viktigt att Linus fick bara vara och så vidare. Jag fick nog tillslut och ringde till ett annat dagis som gjorde mej tårögd direkt. Förskolechefen var helt fantastisk visste precis hur man anpassade verksamheten för att varje barn skulle utvecklas optimalt...Man använder åtgärdsplaner som är Målstyrda. Personalen arbetar mycket precist med sin uppgift om att få sonen att bli så självständig som möjligt och ABSOLUT en i gruppen.

Även om din son trivs på sin skola så tror jag att han skulle trivas ännu mer när han blir räknad med och tagen på allvar. Min son växte en decimeter bara av att bli behandlad som en 4 åring istället för en bäbis.
LYCKA TILL och stå på dej!!!
Svar på tråden: Carina med Hampe
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv