Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Böcker, cd-rom etc

Skrivet av Englas mamma
Är det någon som har beställt/använt något från Ellas. Läste om företaget på Svenska Downföreningen.
Vad tyckte ni om produkterna?
Svar på tråden: Böcker, cd-rom etc

Testade Ellas

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Här finns det på biblioteket att låna, så jag lånade det. -och blev sååå besviken.. Gillade det inte alls, men andra jag pratat emd tycker det är bra.

Teckenhatten däremot ÄR bra, den gillar dessutom alla ungarna här.
Vi har den hemma samt på dagis.

Jag har dessutom just köpt Teckenmemory, från samma ställe som teckenhatten, det var också en hit. :-)

Video har jag "Sånger med tecken", finns tydligen nån annan som är MKT bra, men jag minns inte vad den heter, Sånger med tecken är iaf bra, liksom Sagor med tecken, men den senare har C inte ro att titta på, däremot sånger går mkt bra.
 

Kan det va´

Skrivet av  Margit med Jesper 4 år
"Kom igång med teckensång" du tänker på? Den är bra. Det är så roligt att se när Jesper står framför tv:n och ibland ligger före med tecknen innan de sjöngs.

 

Vad?

Skrivet av  Jag
Vad var det från Ellas du testade? En snabb titt på deras hemsida visar att Ellas har fyra böcker och två spel med tecken. Böckerna är på teckenspråk med allt vad det innebär av ordföljd etc. De är nog ingen större hit för personer som enbart använder stödtecken. De två spelen är memoryspel och jag tycker att de är bra men skulle kunna bli ännu bättre. Vad var det som gjorde dig så besviken?
 

Det var

Skrivet av  anne.h m info i sin info..
Ellas Teckenmemory (datorspel alltså)