Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läste något intressant,

Skrivet av Maria mElin
Eftersom det ju finns mycket fördomar kring våra barn med ds, tex. glada,kramgoa,mysiga, ja ni vet.
Det är fördomar, jag vet, men ändå så känns mitt barn med ds på ett alldeles särskilt vis i hjärtat, lite extra mjukt o varmt liksom. (Kanske har att göra med en tuff start i livet också, det var inte så självklart att hon skulle leva)
Men författaren jag läste av menade att det var barnen som på något vis framkallade de här känslorna hos dem de mötte, glädje ödmjukhet mm, det är alltså inte en egenskap hos barnen utan det är vi andra som känner oss glada och kramgoa.....
Intressant tanke.
Mysiga kramar från

Svar på tråden: Läste något intressant,

Lustigt,

Skrivet av  tinao m Ami 0103
om det är så. Folk är ju gärna snabba med att ge våra barn en massa egenskaper, så är det kanske alla andra som blir kramgoa, glada osv. Men musikaliska?

Jag kan ju bara hänvisa till min dotter som charmar de flesta, men det kanske är så att man blir positivt överraskad för att man inte vet vad man kan förvänta sig av ett barn med DS.(Om det är nån som inte blir charmad av Ami, så undrar jag ju vad det är för fel på den personen)*skratt*
 

Artiklar från Familjeliv