Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjenare

Skrivet av Lenao
Tjenare


Jag vet inte riktigt hur sånt här fungerar men jag provar i alla fall.

Jag har en liten tjej som är 6 månader född med downs syndrom
Svar på tråden: Tjenare

Hej!

Skrivet av  Nikki
Du klarade ju fin fint att skriva ett inlägg här *S*

Välkommen hit, hoppas du ska trivas här bland oss.

Jag kallas för Nikki och är 31 år GAMMAL! Jag har två barn som heter Emma (5 år) och Lucas (2,5 år) Emma har Downs syndrom. Kolla gärna in min info så hittar du mer om barnen och mig.

Nikki

Lite bilder hittar du här

http://groups.msn.com/EmmasochLucasFriberg/emmasfoton.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4
 

Glömde ju kryssa i infon!

Skrivet av  Nikki
::
 

Hej

Skrivet av  Lenao
Hej.

Tack för välkomnandet. Jag är 23 år.
Vilka fina barn du har. Jag skulle också vilja göra en sån fin info (heter det så?) men hur jag ska göra det vet jag inte. Knappt jag fick in text där.
 

Välkommen

Skrivet av  Amandapompisen
hit! Och grattis till tjejen. Vi har också en tjej, Amanda, som blir 11 mån i morgon!
 

Hejsan

Skrivet av  LiAg
Vad kul att du hittade hit.
Jag har haft mycket stöd av denna sida.
Jag som skriver heter Lena och har tvillingtjejer där den ena har DS och de är nu 18 ½ månad, fast de föddes 10 veckor för tidigt så de är i utvecklingen ca 16 mån.
Info har jag tyvärr ej ännu fått dit men tjejerna har en egen sida som du kan titta in på om du har tid någon gång, tyvärr är den inte uppdaterad på ett tag med text men lite nya bilder har jag fått dit.
Adressen är: http://www.babyfriends.nu/LinneaAgnes

Kom på att de var någon här som var intresserad av längd och vikt för en tid sedan och på tjejernas sida finns tjejernas vikt, längd och huvudmått, Linnéas står alltid först för hon är ju äldst.

 

Hallå å välkommen

Skrivet av  Helen m Micke
Jag heter Helen och är 33 år. Jag har tre barn 11 år, 5 år och 20 månader. Det är minstingen som har DS. Du kan läsa lite om oss i min info.

Helen
 

Hej och välkommen

Skrivet av  carina m Hampe
jag heter Carina och har två barn en dotter på tio och en son med DS som är sex år. Han har precis börjat på särskolan.

Kul att du hittat oss.
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Åsa och Maja
Jag heter Åsa och är 34 år. Jag har 4 barn, födda -90, -92, -96 och -03. Minstingen heter Maja och har DS. Jag är väldigt duktig på att läsa här men urdålig på att skriva (får in en rad i kvartalet. *s*). Maja blev 1 år den 18 september.
Kramar från oss!
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Jag heter Anna och är 39 år (i två veckor till ...*s*).

Jag har tre pojkar, Simon f -96, Samuel (DS) f -99 och Johannes f -00. Samuel är hjärtopererad för AV Communae när han var 4 mån.

Berätta gärna mer om din bebis!

Hälsningar
Anna
 

Välkommen!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Info finns i min info! :-)

Hoppas du kommer trivas här med oss alla!
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  tinao m Ami 0103
Jag heter Christina och min dotter heter Amanda och är 3 år.
 

Hej

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
Helena heter jag är snart 40 (om 2 veckor)
Jag har 5 barn ,var av den näst yngsta(7 år)har DS.Skriver inte så ofta men läser desto oftare här.
mer om mig hittar du i mn info.
 

Men oj! Vilken dag ...

Skrivet av  Anna med tre lintottar
... fyller du 40 år??? Jag fyller 5 oktober ...

/Anna med tre lintottar
 

9 oktober,imt*

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
.
 

Härlig årgång ....

Skrivet av  Anna med tre lintottar
.... vi 64:or, eller hur? *s*. Har du nån egen sajt förresten? Skulle vara kul att se mer om alla dina barn. Fem - vad imponerande! Men du startade lite tidigare än jag ....

/Anna
 

Svarar här på nedanstående.

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
Visst är det en super årgång vi tillhör.
Har ingen egen sida men du tittar bild på Oscar på hans sida på särskolan
www.buf.kristianstad.se/sar_kulltorp/
klicka fram på klasser gå till BF2 klicka på barnens sidor och på oscar.
Tove som är yngst hittar du på WWW.amc.sallsyntadiagnoser.nu
Gå till ny hets sidan eller medlems sidan eller något där finns hon i sin rulle.
Ja jag var snabbb i starten med att skaffa barn,skulle bara ha två.
Tur man kan ändra sig!
 

förra svaret hamnade visst rätt iallafall

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
blev lite fel där...
 

Hej Helena från min gamla hemstad =)

Skrivet av  Gyrils mamma
Ser att din son går på Kulltorpskolan, så jag antar att du då bor i min gamla hemstad.
Fast jag tillhör en ännu bättre årgång - 63:orna. =)
Välkommen att skriva du också.
 

Hej Gyrils mamma

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
ja jag bor strax utanför, Oscar får åka taxi till skolan ca 7 km.Han går sedan på fritids hemma i byn med sina gamla dagis kompisar och det är en perfekt lösning för honom.För oss har valet av skola varit svårt men det visade sig att det blev utmärkt så här.
På skolan har han kommit i gång med sitt tal och börjat ljuda i hop korta ord.Matte går också framåt om än långsammare. läxa både i matte och svenska var vecka som han tycker är kul.Kompisar både på särskolan och hemma i vanliga skolan har han med.

Har du flyttat långt i väg?
 

Jodå, ca 64 mil

Skrivet av  Gyrils mamma
Till storstan Stockholm och orsaken var Gyrils pappa. =) Min lilla dotter Gyril fyller 1 år på måndag och är ett litet underverk i sig. Men också för att hon 3,5 mån gammal genomgick en enorm hjärtoperation i Lund (inte ens kirurgen var säker på att det skulle gå vägen)Vi kanske ses nån gång i Krstd?
 

ja,det vore kul

Skrivet av  helena med Oscar+4till
att träffas.Är du nere här ibland?
jag är ioch försig i Stockholm någon gång om året.(har styrelse möten i AMC föreningen där)
Min mejl adress hittar du i mitt info om du vill mejla privat.
 

Hej och välkommen

Skrivet av  A:s mamma
Jag heter Eva-Britt och är mamma till fyra barn 15, 13, 11 år och den yngste André 7 månader om två dagar. Han är alltså ganska jämngammal med din flicka. Det är den yngste som har ds och är orsaken till att jag finns på den här sidan. Berätta gärna lite om er. Har du flera barn?
 

Välkommen!

Skrivet av  Englas mamma
Vi har en liten dotter på knappt 11 månader, Engla.
Hoppas att du ska trivas här!
 

Välkommen och

Skrivet av  E:s mamma
grattis till din lilla tjej!
 

Glömde..

Skrivet av  E:s mamma
ju att berätta att jag själv är 30 år och har två barn. Den yngsta som är en tjej har DS och är 8 månader gammal.
 

Artiklar från Familjeliv