Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är lite ledsen

Skrivet av tinao m Ami 0103
Amandas kompisar på dagis har klippt henne i håret och klippt sönder hennes strumpbyxor idag. Hon verkar inte ha tagit nån skada, men jag blir lite ledsen, hon kan ju inte försvara sig när sånt här händer. Det är ju små barn, man kan inte bli arg på dem,och föräldrarna har reagerat och visat att det inte är ok. Ikväll ska vi på föräldramöte och prata inför de andra föräldrarna om DS. Är extra trött idag, nog därför som jag tar åt mig såhär. Känner mig inte så motiverad att tala inför en grupp om min dotter just nu.
Svar på tråden: Är lite ledsen

Trött eller inte

Skrivet av  Amandapompisen
spelar nog ingen roll. Klart att man tar åt sig. Det skulle nog jag också göra oavsett vilket av mina barn som skulle råka ut för det. Jag undrar bara, vart fanns personalen??? Skickar lite extra "kraft" till dig inför föräldramötet.
 

VAR var personalen???

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
De hade ju lika gärna kunnat missa och klippt i HENNE!
har hon egen resurs?
 

Nej.....

Skrivet av  Nikki
vad dåligt av personalen att inte ha uppsikt över barnen på dagis!

Hoppas mötet gick bra trots allt!

Nikki
 

Men jösses!

Skrivet av  Linda Sebek
Vad som behövs är lite prat om personalens ansvar, knappast om downs syndrom.
 

Herregud

Skrivet av  ulla m Linnea
sånt ska ju absolut inte kunna hända, jag håller med de andra, Var var personalen någonstans?

Hoppas mötet gick bra, var det bestämt sen tidigare att ni skulle prata om ds?
 

Men

Skrivet av  LiAg
som övriga skrivit, var var personalen?
 

Sjukt

Skrivet av  carin2010
om du ska prata om downs syndrom hos din dotter för att lekkamraterna betett sig dåligt.Ställ krav på personalen som brustit i tillsyn i just denna fråga.
Och varför ska du behöva "berätta om ds" - berätta om din fina och duktiga dotter i stället om allt positivt kring henne.
 

Artiklar från Familjeliv