Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten men klyftig...

Skrivet av Mamma Mu
Idag hände nå\'t underbart. Storebror 4 år, lilla Lovisa 18 månader (DS), jag och farmor var i lekparken. Lovisa satt och gungande på ett sån\'t där djur och storebror grävde en grop i sanden. Sedan berättar han för farmor att det skall bli en "bengömma" (nytt ord han lärt sig, det är ett ställe där hundar gömmer sinna tuggben). Då frågar farmor vänd till honom "men vart har vi nå\'t ben då?" varvid Lovisa, som inte alls är med i samtalet pekar på sitt ben, vänder sig mot farmor och säger "dä\'". Vi gapade av förvåning! Vi tycker visserligen att hon är snabb i tanken och duktig med ord men här förvånade hon oss alltid, våran lilla prinssesa! Visst är sån\'t här härligt.
Svar på tråden: Liten men klyftig...

Ja det är helt underbart

Skrivet av  carina m Hampe
vad ungar kan få till det. När Hampes stora syster var liten skrev vi upp allt men inte med Hampe vilket är synd. Man kan ju omöjligt komma ihåg alla guldkorn.
Krama prinsessan.
Nu ska jag gå in och komendera Hampe i säng, klockan är 23.06 och han är inte det minsta trött.
 

Härligt!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Det är häftigt när de gör nåt sånt här!
 

häftigt

Skrivet av  Maria mElin (snart 2)
man blir så glad.
Jag försökte få min Elin att säga mamma häromdagen (hon säger det bara ibland)
Jag tittade henne i ögonen och sa:- SÄJ MAAAMMMMAAA
Hon tittade lite konstigt på mej och tecknade "mamma",sen vände hon sig om och gick....
jahapp!!!
 

hehehe

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
hon SA ju MAMMA!!! ;-)
Duktig tjej!!! :-)