Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite skryt här också

Skrivet av ulla m Linnea
Pratade med Linneas ass igår och hon berättade hur duktig Linnea är när det gäller läsning, hon suger i sig allt och tycker att det är jätteroligt.

Nu läser, ljudar och tecknar hon bokstäver, hon kan läsa både 2 och 3 bokstavsord tex sol, bil, ros, yxa. Häromdagen satt hon och läste på ett reklamblad och ljudade och tecknade bokstäverna (svepet stog det).

Jag har gjort ett slags memory där det står ord på, än så länge är det bara 10 ord, men det utökar vi med tiden hon kan läsa orden, där är ord som tå, os, ro, ko, sol, yxa, bil m m. Hon kunde läsa orden blixt-snabbt och hon tycker det är så roligt och vill gärna hålla på med det.

Det vi försöker "träna" hemma nu är att skriva för det är svårt. Jag har streckat olika bokstäver som hon får fylla i, men hon gillar inte att skriva så mycket och det beror ju på att det är svårt, då är det lättare att strunta i det.
Svar på tråden: Lite skryt här också

Varför är blir texten röd? IMT

Skrivet av  ulla m Linnea
.
 

Jag tror ...

Skrivet av  Amandapompisen
att de har ändrat färgen på ens egna inlägg. Jag ser nämligen mina som röda också. Kanske för att det ska vara lättare att hitta dem...
 

Okej

Skrivet av  ulla m Linnea
då förstår jag.
 

Vilken duktig tjej!

Skrivet av  Nikki
Lääääängtar tills Emma ska börja skolan ska bli spännande!

Kram

Nikki

P.s Hur gammal är Linnea? Mitt minne är inte vad det borde vara *S* D.s
 

Hon är

Skrivet av  ulla m Linnea
7½ år nu. Det är jätteroligt för henne med skolan, en höjdare på många sätt, hon använder all sin energi till skolarbetet och ändå är hon inte jättetrött när hon kommer hem,just nu är hon som en svamp och suger i sig massor med kunskap.


 

Artiklar från Familjeliv