Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen har jag hittat er...

Skrivet av Nina m Frida
...som också har barn med DS. Blev mamma till en underbar liten tjej i maj. Har först nu önskat och orkat leta efter likasinnade. Har läst lite av era tidigare inlägg och det är så interessant att jag misstänker att jag blir kvar framför datorn ett bra tag...
Det är härligt att läsa om era goa ungar. Hoppas på många givande disskusioner och snack framöver.
Kram Nina
Svar på tråden: Äntligen har jag hittat er...

Välkommen hit!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Anne heter jag och jag har fyra trollungar, varav den yngsta, Christian snart 5 år, har ds.
De finns i min info om du vill se dem, välkommen dit! :-)

Hoppas du kommer trivas här! Berätta gärna mer om er dotter och er föräldrar förstås! ;-) Har ni fler barn?

om du vill svara/prata mer privat så finns min mail i min info den med.

*kram*
 

Hej Anne...

Skrivet av  Nina m Frida
...och tack för trevlig välkomsthälsning! Jag heter Nina och är 29 år. Min dotter Frida föddes i Norge 1 maj i år. Jag och min man flyttade tillbaka till Sverige nu i höst efter 8 år i Norge, så min svenska är inte direkt felfri längre:-). Frida är mitt första barn.
Jag har läst din personliga presentation och dina fina tjejer och killar. Kul att du visar några bilder på Christian där han är så aktiv, (badar och klättrar), det värmer att veta att min tjej antagligen också kommer att kunna det en dag. Man behöver positiva förväntningar om framtiden.

Just nu är Frida inte så olik andra spädbarn, bara väldigt "snäll", något jag ständigt får höra att jag ska vara glad över...(suck)....men som tur är skriker hon mer och mer och visar att hon har en egen vilja! Och så är hon naturligtvis världens sötaste.( kommer med bilder snart).
Kram Nina
 

Hejsan

Skrivet av  LiAg
och välkommen önskar jag också dig till denna sida.
Jag heter Lena och har tvillingar på 19 mån där den ena har DS.
Jag har också en sida om tjejerna som du kan kolla in på när du får tid.
Adressen dit är: http://www.babyfriends.nu/LinneaAgnes
 

Tack...

Skrivet av  Nina m Frida
...för välkomsthälsning! Vilka söta tjejer du har, speciellt bilden av Linnea på sidan om DS. Jag kommer att ordna en liten info om mig själv och Frida innom kort.
 

hej och välkommen

Skrivet av  A:s mamma
Jag heter Eva-Britt. Jag har fyra barn 15, 13, 11 år och minstingen André 7 månader. Det är den yngste som har ds och den här sidan har varit till mycket hjälp under de här månaderna. Hoppas det samma för dig. Berätta gärna lite om er.
 

Hejsan...

Skrivet av  Nina m Frida
...Eva-Britt! Kul att få en varm hälsning från dig. Det har redan vart en hjälp för mig att läsa lite av det som är skrivet på sidan sedan tidigare. Frida är född 1 maj, så hon är 5,5 månader, och då skiljer det ju inte speciellt mycket i ålder på våra barn. Jag heter Nina, är 29 år och Frida är mitt första barn. Jag hadde det jobbigt i början och jag tänker lite på dig som också hadde flera andra barn att ta hand om i den situationen. Men kanske det var en hjälp, barn är som regel klokare än många vuxna...
Ser fram imot att få läsa mer om dig och Andre.
 

hej

Skrivet av  A:s mamma
Först trodde jag att barnen hade tagit det "så bra", men jag tror att vi vuxna ofta tror så i kriser bara för att vi själva inte vill att barn ska känna sorg. Men efter en tid märkte jag att de också hade mycket funderingar som liknade de som jag hade. Just nu, sedan ett par månader tillbaka, är vi i varje fall inne i en period med mest glädje, även om det finns en smula vemod med hela tiden. André har mått bra frånsett den första månaden. Jag har kunnat amma honom, och gör det fortfarande delvis. Han har alltid varit ganska nöjd med det mesta. Just nu ligger han helst på mage och plockar med sina saker, försöker ta sig fram men det går mest bakåt, vilket kan framkalla ett ilsket skrik. Han älskar också att stå på sina ben, många gånger vill han hellre det än att sitta. Ja sitta och sitta... balansen lämnar mycket övrigt att önska.
 

Välkommen!

Skrivet av  Englas mamma
Vi har en liten dotter, Engla, som är knappt ett år.
Hoppas att du ska trivas här på listan!
Skriv gärna och berätta mer om din lilla tjej.
 

Hej Englas mamma...

Skrivet av  Nina m Frida
...och tack för din hälsning. Vilket vackert namn ni gett er dotter, jag har inte hört det tidigare. Frida är nu 5,5 månader och är (naturligtvis) jättesöt. Hon är född i Norge och hon är vårt första barn. Hon var mycket trött och slapp i början och det tog tid innan jag kunde amma henne ( hon hadde sond i början). Nu är hon stort sett en glad tjej som ger god kontakt och är nyfiken. Hon har också blivit mera "stadig" i kroppen och idag lyfte hon seg upp på raka armar i magläge för första gången! Vi hörs säkert igjen. Kram Nina
 

Vad roligt

Skrivet av  Englas mamma
att Frida lyfte sig upp på raka armar idag. Ville väl kika på världen lite. :)
Engla var också lite trött i början och fick ha sond den första månaden. Hon hade ett hjärtfel som opererades när hon var ett halvår, men sedan dess har hon varit mäkta pigg och energisk.
Ha det bra!
 

Gyril säger välkommen!

Skrivet av  Gyrils mamma
Även om hon nu börjat på dagis och inte hinner vara här så mycket. Gyril har precis fyllt 1 och just börjat på dagis.
Välkommen hit säger hon och mamma!
 

Välkommen hit

Skrivet av  ulla m Linnea
säger jag också, jag heter Ulla-Carin och har 3 döttrar 17, 9 och 7½, Linnea heter minstingen som har ds, hon opererades för sitt hjärtfel när hon var 3 mån.
Hon går nu i 1:a klass på en montissoriskola , hon tycker det är så roligt i skolan och hon är så duktig.
 

Hej!

Skrivet av  oa
jag är mamma till 3 barn, Vera är min dotter nr 2 och hon är lite över 6 år idag! Här kan du se henne (bl a)

http://groups.msn.com/Womanincontrol/minabarn.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=162
Välkommen till oss! Jag skriver inte så mkt på sidan längre pga tidsbrist o att Vera klarar sig rätt bra nu, men har koll på den:-)
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Åsa och Maja (1 år i sept.)
Jag är mamma till 4, en kille och 3 tjejer (pust, måste ha gjort något i min ungdom *s*). Min minsta heter Maja är 1 år och har DS. Hon föddes med ett hjärtfel och blev opererad i februari -04. Är en snäll men väldigt bestämd ung dam. Jag läser ofta men skriver sällan (vet inte varför men det har blivit så). Blir skoj att höra hur det går för er!
Kramar från oss!
 

Varmt välkommen

Skrivet av  Amandapompisen
till ett snckforum som gett mig mycket stöd och uppmuntran främst i början när det var som jobbigast med allting! Vi har en lite Amanda som fyller ett nu den 28 oktober.
 

Hej Nina och Frida

Skrivet av  Linda
Kul att se nya delatagare på sidan. Jag är på sätt och vis också ny för det här är mitt första inlägg i debatten. Jag har följt snacket här på sidan ett tag och tycker alltid att det är intressant och uppiggande läsning. Ville nu ge mig in själv på sidan och hälsa er välkomna. Jag har en pojke som är nästan exakt ett år äldre än Frida och vi har precis skolat in honom på dagis. Om du är intresserad av att träffa flera barn och föräldrar så hör av dig och bor du i Stockholm så rekommenderar jag TITTUT som ger oss stort utbyte.
 

Välkommen!

Skrivet av  Maria mElin 2år
Jag heter Maria,bor i Dalarna,har 3 barn. Min yngsta har ds, hon heter Elin och fyller snart 2år.
Yahoo har en mail-lista som många av oss är med på också.
http://health.groups.yahoo.com/group/DS-sverige/

Har du hittat till svenska downföreningen?
http://www.svenskadownforeningen.nu/

kram från oss.
 

Artiklar från Familjeliv