Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi har börjat på gympa!

Skrivet av Lotta
Emil har börjat i en Upp & ner grupp med ett gäng barn från 1,5 och några år upp. Han tycker det är jättekul, älskar att krypa omkring och titta på de andra. Ännu deltar han inte så mycket i samlingar och övningar, men när vi kommer hem gör han plötsligt saker därifrån.
Jag tycker det känns enormt bra att se de andra barnen, de är alla olika varandra och är väldigt duktiga motoriskt, bra på att titta på och följa instruktioner och de verkar ha himla kul på sin gympa. Enda nackdelen är att Emil är så infektionskänslig, nu har han varit jätteförkyld och blev precis bättre så att han kunde gå på gympan i helgen. En fråga till er som har barn som börjat på dagis, hur gick det för era barn i början, blev de mer drabbade av infektioner än andra barn? Alla är ju inte extra infektionskänsliga men det skulle ändå vara skönt att veta.
Svar på tråden: Vi har börjat på gympa!

Låter kul

Skrivet av  Gyrils mamma
Var finns den Upp o ner gympan? Får man börja så tidigt så kanske Gyril kan hänga på efter nyår?

Ang dagis så har inte Gyril blivit varken mer eller mindre förkyld sedan hon började. Däremot har jag åkt på en rejäl snuva... =)
Lite rinnande näsa har hon, men det hade hon innan hon började, så möjligen har det kanske tagit längre tid att bli frisk. Det är svårt att avgöra.
 

Buskul är det!

Skrivet av  Lotta
Gyril kan säkert hänga med, maila Anneli Tisell på Svenska Downföreningen och kolla ([email protected] tror jag det var). Kul om ni kommer! Skönt att Gyril inte verkar påverkas och bli mer förkyld av att börja på dagis. Emil blir förkyld bara han tittar för länge på någon med snuva, just nu behandlar vi med både hostmedicin och inhalation typ fyra gånger per dygn. Så jag är lite orolig inför ev dagisstart. Hälsa lilla Gyril, hoppas snuvan ger med sig snart!

Hälsningar
Lotta och Emil
 

Artiklar från Familjeliv