Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Chrisse är hemma i dag

Skrivet av anne.h m fyra perfekta barn
och jag tänkte ju att NU lär det inte bli nåt gjort, för han ska ju roas, annars sitter han vid TV.n hela tiden..

Källardörren stod öppen då jag skulle ner och hämta upp tvätten, Christian ser den öppna dörren och säger nåt, jag svarar att han kan gå ner och att jag kommer efter. Nere i källaren går han in i tvättstugan, jag ska starta pannan först så jag ber honom öppna tvättmaskinen så länge.
När så pannan gått igång går jag in i tvättstugan, där står C och har öppnat tvättmaskinen, tagit fram korgen för den rena tvätten och står och drar ut kläderna i den. :-D
Jag hjälper till med de längsta/tyngsta plaggen, resten fixar han.

Sedan ska smutstvätten in i maskinen, så när jag sorterar den lägger han in det direkt. Va lätt allt går i dag! ;-)

På väg upp från källaren kommer jag på att jag ju måste fylla på toapapper, så jag ber C ta den nya förpackningen med sig och lägga in på toan. Väl uppe igen börjar jag hänga kläderna och kollar vad C gör. Han står då inne på toan och sliter och drar i förpackningen, som han inte får upp.. Hjälper honom att öppna den och fortsätter så hänga tvätt. Kollar igen efter en minut vad han gör, då har han satt i rullarna i hållaren på väggen, så många som får plats och visar stolt påsen med de resterande rullarna. Jag ber honom gå upp till andra toan och lägga dem där, vilket han gör. -hade detta varit någon av hans tre storasyskon skulle de ha lämnat förpackningen på den första toan och gått i väg..
Svar på tråden: Chrisse är hemma i dag

Hej !

Skrivet av  ulla m Linnea
Vad skönt att ha en sån hjälpreda, det har jag ibland också och hon gillar verkligen att hjälpa till med olika saker, till skillnad från sina systrar.

Är Chrisse sjuk eller bara ledig idag? Linnea har varit lite förkyld så vi var inte på gympan i lördags, var ni det?

Ha det bra
 

hej

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
han sov i morse o jag iddes inte väcka honom, så jag skickade i väg de andra till skolan o myste med C i stället. ;-)

nu har vi varit ner o kört igång ännu en maskin, snart fixar han det utan mig ;-)

i lördags var vi på gympan, beställde upp-o-ner-tröjor till oss då . kommer ni nu på lördag?
 

Ja

Skrivet av  ulla m Linnea
det är iaf meningen att vi ska komma på lördag. Linnea är ganska sliten just nu, hon har haft en förkylning i kroppen ett bra tag nu som inte brutit ut riktigt. Jag märker också, även på de andra två, att höstlovet behövs så dom får lite ledigt.

Vi ses på lördag
 

Ett strålande exempel Anne!

Skrivet av  Gyrils mamma
Dels på att barnen kan mycket mer än vi tror och dels på det som vi Barnaboksföräldrar kallar Social delaktighet. Så roligt att höra att det finns fler mammor som är lika gammeldags som jag och tar lilla barnet i bruk, så att de får känna sig behövda. Gyril är en hejare på både disk, dammsugning (sittande) och att torka matbordet. Redan 6 mån gammal sköljde hon jordgubbar. Visst är det härligt att se dem i "arbete"?
Och ja, hon visslar fortfarande, ibland också när hon diskar. ;)
 

Nog är jag

Skrivet av  LiAg
gammal men inte gammalmodig.
Men jag låter ändå tjejerna göra saker i hemmet.
Vi bakar, tjejerna hjälper till med att ta ut disken ur diskmaskinen, vi sorterar tvätt tillsammans och när tvätten ska hängas upp så hjälps vi åt med de också, de sitter på diskbänken när jag fixar mat, ja vi gör de mesta tillsammans tjejerna och jag.
Allt detta ingår väl när man har barn och då är man väl inte gammalmodig.
En som hakade upp sig på ett ord.
 

Inte så självklart för alla

Skrivet av  EGyrils mamma
tyvärr att barn ska få vara med och hjälpa till.
Det var Gyrils farmor som kallade det gammeldags och själv tog jag det enbart som en komplimang. =)
Det var det menat som till dig också.
På den fronten är jag gärna hur "mammut-aktig" som helst.
 

Artiklar från Familjeliv