Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som är inne på hälsokost?

Skrivet av Lotta
Jag har läst lite om effekter av Omega 3 och Omega 6 som tydligen har bra effekt vid vissa störningar, bla koncentrationssvårigheter. Är det någon mer här som ger sina barn någonting särskilt och har ni i så fall sett några effekter? Vi ger Emil EyeQ (Omega 3 och Omega 6) som ska vara bra för framförallt hjärnan och ögat. Han är så liten så vi har svårt att säga vad som beror på vad, men han utvecklas mycket just nu både motoriskt och med tecken och lite nya ord. Annars har jag hört att zink ska vara bra för immunförsvaret, det tänkte vi också testa (Emil blir förkyld väldigt lätt och det tar lång tid innan han blir bra igen). Om det är någon som ger nåt annat kan ni väl tipsa?

Hälsningar
Lotta
Svar på tråden: Är det någon som är inne på hälsokost?

Intressant

Skrivet av  Gyrils mamma
Hur vet man hur man doserar på en så liten person?
Fast det låter väldigt intressant. Berätta mer!
Om du vill kan du maila till
[email protected]
 

Hej!

Skrivet av  Lotta
Jag gick in på naturmedel.org:s hemsida och ställde frågan där hur jag skulle dosera och Ingemar Joelsson svarade per mail att en halv till en hel tesked per dag är lagom, det går inte att överdosera. De har information på PDF på hemsidan som man kan ladda ner, sök via fettsyror, hjärnan och ögat. Kolla och se vad du tycker,

hälsningar
Lotta
 

Vill också veta mer

Skrivet av  LiAg
Har samma frågor som Gyrils mamma.
 

Hej, se ovan!

Skrivet av  Lotta
Ger du någon form av hälsokost till dina tjejer? Jag tror vi har setts på Tittut en gång i höstas, fast jag är inte hundra.

Hälsningar
Lotta
 

Inget tillskott

Skrivet av  LiAg
Men båda tjejerna har varit snoriga flera gånger den sista tiden så jag är nyfiken på sådant.
De var så kul att du skrev och frågade just om detta för igår så var det en i våran tittut grupp som undrade samma sak för hennes barn är fyrkyld väldigt ofta.
Hon hade anteckningar från Bosse dagen där det stod:
Gammaglobulin – immuntillskott
Selen
Zink – hjälp mot infektioner

De är vi som träffade dig på tittut.
Hoppas du kan komma någon torsdag så vi kan ses igen.

/Lena och tjejerna
 

Har också

Skrivet av  Englas mamma
hört talas om att Omega-3 och -6 skall vara bra för bl.a. synen och hjärnan, men vi har ännu inte provat.
Har för mig att fiskolja och linfröolja är rik på Omega-3 och att fiskoljan även innehåller Omega-6.
Berätta gärna mer! Hur länge har ni gett Emil EyeQ? Är det någon typ av olja, eller?
 

Hej Englas mamma!

Skrivet av  Lotta
Vi har gett Emil EyeQ sedan augusti och det är någon form av fiskleverolja och virgin jättenattljusolja som ska ha en väldigt bra balans mellan omega 3 och omega 6. Kika på sidan www.naturmedel.org, där finns info på PDF. Jag tror att det har positiva effekter för Emil.

Hälsningar
Lotta
 

Artiklar från Familjeliv