Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I går var jag på utvecklings

Skrivet av Helena med oscar+4till
samtal på Oscars skola.Det var kul.Läraren tycker att han har utvecklats enormt i höst.Han kan sitta och jobba med det han ska i 40 minuter och det kunde han inte i våras.Alla mål vi satte upp har han nått och nu går vi vidare med nya.
svensak är hans starka sida.Blev så stolt när jag fick se hans bok om skogen som han skriver.
Där hade han själv skrivit en hel mening som överskrift( han skriver av orden).Vilka djur äter svamp? stog det med jätte fina bokstäver, mellan rum mellan orden och han hade tom skrivit på raden inte snett som han brukar.sedan hade han klistrat in bilder på de djur som äter svamp och skrivit vad de heter brevid ,med snygga bokstäver.
Tom fröken var jätte imponerad av vad han åstad kommit.
Gissa vad hans störrsta intresse är? just det djur och natur.
nya mål är att han ska kunna läsa lite fler korta ord fram till februari.
Matten är han inte lika bra på så där måste han fortsätta att utveckla mängder upp till 6.( gamla målet var upp till 5)
Seadn har han slutat att rymma!
Han leker med sina kompisar på rasterna istället för att smita iväg på egna äventyr ,så målet att få honom att bli kvar på skolgården har vi också nått.
Är bara så glad efter det mötet och ville skriva och berätta.
Svar på tråden: I går var jag på utvecklings

Härligt

Skrivet av  Prissan och Baby D
vad roligt för Oscar och er att det går så bra!
 

ja,

Skrivet av  Helena med oscar+4till
vi är jätte glada. Det har inte alltid varit så ,han hade en jätte jobbig tid med massor av sjukdommar och annat strul som mindre.
 

Säger samma sak jag; Härligt!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Så duktig han är!
Är det grundskola eller sär han går på?

*drömmer om en unge som inte rymmer..*
 

grundsär

Skrivet av  Helena med oscar+4till
eller egentligen bara särskola,de arbetar efter hur barnen är och delar in efter det istället.Men han är inskriven som grundsärskole elev.

Drömen om en unge som inte rymmer blir nog uppfylld för dig med så småning om.

Oscar har varit en riktig mäster rymmare, trodde aldrig att han skulle sluta med det.
Hade de sagt att till mig för 6 månader sedan att han slutar med rymningarna inom 6 månader hade jag inte trott dem.

Var färdig att köpa hem en GPS apparat till honom när det var som värst....

Men han har ju blivit n stor kille nu 8 år i Januari.
 

En sån grej

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
(gps) att stoppa i fickan o som jag sedan ser på var han är har jag info om hemma.. C har rymt lite för många gånger för att det ska kännas ok utan.. men den kostar, har inte råd, men vad är väl 10.000 kr jämfört med hans liv, så jag måste gräva fram dem nånstans eller låta honom sitta i vagnen så fort vi är ute.. för när han sticker så går han bara rakt fram, utan att se sig om, utan att vara rädd.. (du vet säkert hur det är..)

Klarar inte av oron att han ska dra ännu en gång, helt enkelt.
 

Har du sökt

Skrivet av  Helena med oscar+4till
fond pengar till gps?
det är ju kanske en väg att gå.
Det är jätte dyrt, ju.
Men visst vi var också på väg att själva försöka fixa pengar, men komm aldrig så långt och nu behövs den inte längre.
Fortfarande har vi dock adress lapp på jackan bak när vi är ute .
Han kan ju försvinna i affärer och på marknader där det finns mycket folk i rörelse.
på den inplastade lappen står våra mobil nr,inget annat.Det känns lite tryggare så, Oscar pratar ju inte så bra.
 

nej

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
jag har helt enkelt inte orkat fundera på sånt, är så mycket med både C och hans syskon just nu och den som ska sköta allt är ju jag och endast jag.. Jag har tre olika ställen att åka till bara i dag med honom och syskonen, tar det aldrig slut?.. Ja, om ca 20 år lär det väl ha lugnat ner sig iaf. ;-)
(och vilken tur jag är arbetslös, för hur skulle jag annars hinna med allt???)

Borde finnas nån som kan sparka igång mig när jag slappnar av! ;-) -typ just nu, när jag sitter här, varför inte fortsätta slipa väggarna i stället så jag får upp nya tapeter någon gång?..

Förresten, Christian är ju så hjälpsam med allt.. så även med tapetrivningen.. och han slutar inte när han går ut från tv-rummet, han har börjat pilla upp skarvar i vardagsrummet som är ganska nytapetserat.. undrar om han tycker vi ska göra om det med? hehehe
 

tapet rivning

Skrivet av  Helena med Oscar+4till
har vi inte här, men Många gubbar, ringar och andra mönster som är dit ritade....

Chrisse gillar kanske inte ditt färgval....

Oscar tycker nog att enfärgat, mönsterlöst är pyton..

Sparkas i gång skulle jag med behöva har mängder av stryk tvätt.

Känner igen det där med massor av inbokade besök, hela hösten har jag sprungit på hab, läkar och dietist besök med något av de minsta barnen 2-3 ggr i veckan,orkar inte mer snart.
 

Artiklar från Familjeliv