Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan, nu kommer en ”ny”.

Skrivet av Mamma till 2 prinsessor
Har varit inne och läst då och då och tänkte att det var dags att säga ”hej”. Kommer nog bli mest läsande i fortsättningen också…
Vi är en familj med 2 prinsessor där den lilla har DS. Hon/M är snart 1,5 år (f. Juni -03), storasyster/F är 5 år (f. Aug. -99).
När Lill-sessan var drygt 1 månad fick vi veta att hon troligtvis hade DS och hjärtfel. Kromosomanalysen och UL visade att så var fallet. Vi hade själva redan haft en misstanke på BB men eftersom M hade stark tonus och kunde amma sa ”de” att så inte var fallet. Det jobbiga var hjärtat annars tyckte/tycker vi att hon var/är en gåva till oss. M opererades i Lund september -03 för AV-Commune.
Nu är hon en riktig liten spillevink som vill leka med samma saker som syster och älskar att riva bland dockkläderna och prova alla mössor/hattar. Nu har hon haft oturen att varit förkyld ganska mycket (det är väl kära syster som tar med sig godsaker hem från dagis). Annars är hon väldigt framåt och envis.
Måste säga ”hej så länge”, Lill-sessan har vaknat…
//Mamma till 2 prinsessor
Svar på tråden: Hejsan, nu kommer en ”ny”.

Hej

Skrivet av  LiAg
Välkommen hit.

Lena med tvillingtjejerna.

 

Hej och välkommen hit!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Du kan läsa i min info om mig. =)

Hoppas du kommer trivas här!
/anne.h m bl.a. Christian, snart 5 år (nästa vecka!!!)
 

Välkommen

Skrivet av  Linda S (i Alabama)
Min son ammade också så om man använde det som tecken på att hon inte hade downs syndrom så var de REN okunskap!

Min son är nu 5½ år och är f.n. i skolan (vanlig klass). Han trivs och utvecklas jättebra.

 

hej och välkommen

Skrivet av  Helena med oscar+4till
mer info om mig hittar du i min info.
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Nikki med Emma 5 år och Lucas 2,5 år
Jag har själv en Prinsessa på 5 år och en Prins på 2,5 år. Emma och Lucas heter de och det är vår dotter som har downs syndrom!

Kram

Nikki

(Lucas pappa är förresten KUNG *S* Han sa det på dagis häromdagen, MIN PAPPA ÄR KUNG! Stackars barn vad har hans pappa sagt egentligen *S*)
 

Artiklar från Familjeliv