Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En kul sak!

Skrivet av Nikki
Idag i bilen så sjöng jag "Vad du är söt min kära lilla ponny" också bytte jag ut ponny mot Emma sen sjöng jag "Vad du är rar min kära lilla" tjej sa Emma då sen bytte Emma ut ponny mot Lucas och kille vilket vi gjort förut MEN sen så bytte Emma ut ponny mot Bamse och katt och det gjorde hon helt själv!!!! DUKTIGT VA? *S* Tänk att så små saker kan göra en så glad! Att hon själv tänkte ut att Bamse ju inte var en tjej eller kille utan en katt!!!

*stolt mamma*

Svar på tråden: En kul sak!

kul

Skrivet av  A:s mamma
språket är ett härligt lekredskap!
Är Bamse er katt? Har ni fler djur? Hur är barnens relation till dem?Vår katt och André iakttar varandra, men för övrigt är relationen ömsesidigt reserverad, vilket jag är ganska tacksam för, eftersom vår katt inte är till 100% att lita på.
 

Hej!

Skrivet av  Nikki
Ja, Bamse är våran stora röda lurviga snälla katt *S* Emma har från början fått lära sig att klappa honom fint och INTE dra i hans päls! Hon är verkligen snäll mot honom och han vill gärna sova i hennes säng MEN det tillåter inte Emma alltid! (Vi ser också helst att han inte ligger i sängarna men vad gör man när man en gång i tiden behandlade honom som ett barn? *S*) Man kan nog aldrig lita på en katt till 100% men vi vågar påstå att vi litar till 99% på Bamse!! Vet inte varför han är som han är men han tar inte ut klorna tex och han bits inte hårt utan om man retar upp honom så kan han möjligen naffsa till en.

Det är i varje fall härligt att se barnen tillsammans med djur! Fast vi har redan bestämt att INTE skaffa fler djur i framtiden!

 

Duktigt

Skrivet av  mama
Det var jätteduktigt. Vilket otroligt bra redskap sånger och ramsor är för språkinlärning.
 

Artiklar från Familjeliv