Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Filma era ungar

Skrivet av carin2010
med inhyrd videokamera eller egen, när de är små!
Ikväll roade vi oss med att sitta och titta på gamla videor när barnen var små.
Mina då småttingar var då i två-årsåldern, höll på att lära sig tecken till tal. Den ena dottern med ds var 2 och 1/2 år den andra ett år yngre.
Dottern med ds la ifrån sig sina spanska -läroböcker ikväll som hon annars brukar sitta med på egen hand - och mindes och skrattade tillsammans med sin syster när de såg denna härliga gamla video.
Så försök att filma om ni kan!
Svar på tråden: Filma era ungar

Vad roligt

Skrivet av  LiAg
Igår så tog jag fram videokameran som inte har varit framme på ett halvår för att filma Agnes som dansade framför tv:n sen tittade vi igenom de som filmats tidigare.
Min man och jag var helt förstummade över vad man glömmer fort.
De var ju så små tjejerna!
 

Filmar

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
massor, faktiskt. :)

Har mååånga timmar film på ungarna, tyvärr så trillade den gamla kameran i golvet för nåt år sedan vilket medförde att jag itne kan se på de gamla kasetterna (video8) men den nya är iaf en digitalvideo, de ska jag föra över snart på stora vanliga band samt på dvd hade jag tänkt, allt för att samma inte ska hända igen.

Nu har jag äntligen fått tag i en gammal video8-kamera, ska prova dra över de filmerna till vanliga videoband när jag får tid.

Håller med dig, det ÄR kul att se film från barnen va små, de älskar själva att se dem också. =)
 

Artiklar från Familjeliv