Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har stadsjäntan gjort det igen...

Skrivet av ME med J&R
Ni vet, kyrkokören...*stönar*

Det var julotta imorse, vi började repa 06. Efter repet bjöd jag på kaffe och lättglögg (dock utan bröd eftersom körledaren sa att det förstör uppsjungningen) och hon som absoluuuuut inte kunde lämna barnen (sonen var visst 30) för att sjunga på midnattsmässan, hon sa att NÄMEN! Och i kyrkan och allting!!! Det passar sig VERKLIGEN inte!

De andra blev glada, men det var visst ett stadspåfund att ta med sig dricka till kyrkan. FELÅÅÅT! Jag råkar visst ha de där stadsfasonerna i ryggmärgen. :S
Svar på tråden: Nu har stadsjäntan gjort det igen...

Du behövs!

Skrivet av  Mor Maria
Fortsätt förändringsarbetet, utveckling är alltid av godo! I min lilla landsortskör har vi en kantor som är rätt framåt, hon fixade kyrkkaffe i KYRKAN en gång! Fatta hur mycket det snackades efter det... *s* Men de allra flesta tyckte det var jättemysigt. Vi har också haft konstutställning i vår kyrka några gånger, det har inte varit riktigt populärt hos alla det heller. Men eftersom tanterna i kyrkliga syföreningen ändå har sista ordet i de allra flesta fall tycker jag nog att de kan få böja sig en gång vartannat år, det är bara nyttigt!
 

Tack! :)

Skrivet av  ME med J&R
Jag behövde höra det där... *kram*
 

Heja!

Skrivet av  Jessan
Bra jobbat!
Undrar vad hon skulle säga om vår prästs lilla tilltag vid krubbgudstjänsten på julafton... Han delade ut chokladtomtar till alla barn. Och förresten! Vid lucia bjöd de ju på glögg, julmust och pepparkakor i kyrkan! Det kan du berätta för henne!
Dessutom kan man säga att det brukar vara konstutställning i kyrkan var och varannan söndag för barnkörerna brukar rita teckningar som tejpas upp lite varstans!
 

Hon hade dött, rakt av...

Skrivet av  ME med J&R
Jag tycker det låter jättemysigt, att låta kyrkan vara ett ställe man kan komma till "vardagsklädd" - att inte behöva sitta uppsträckt i söndagsklänningen och lyssna på timslånga predikningar bara för att man ska vara där. En sån kyrka skrämmer bara, jag vill att kyrkan ska vara varm och välkomnande...
 

Artiklar från Familjeliv