Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är jag den enda

Skrivet av Mamma Mu 5 barns morsa
som inte har några djur? Vi är allergiska mot alla pälsdjur så det kommer inte att bli några djur heller. Plus att halva familjen är pollen/gräs/hö/björk allergiker...Hm,smart att flytta ut på landet då? ;)
Svar på tråden: Är jag den enda

nädå, vi har inga heller=)

Skrivet av  Lisen
inte e-g-n-a i allafall ännu... hund blir det igen till våren och hästar och får går på vår baksida men de är grannens och det passar oss perfekt, närheten till dem men inte ansvaret!
 

landet

Skrivet av  Frasse-boy
kan ju även vara en vindpinad holme ute i havet helt utan växtlighet

där tror jag att ni klarar er skapligt från pollen
 

Ja

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
men kan ju bli lite trist? ;)
 

Men du...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
ni har ju havet som granne!!!! Då får ni ju snarare frisk luft än massa pollen :)

Viskar lite tyst...man kan ha katt ändå :) Vår bor i källaren och är mestadels utekatt. Uppe i huset är hon bara på eftermiddagar/kvällar...och det fungerar superbra. Dels jagar hon möss och råttor, dels får jag inte astma av henne eftersom hon hinner lämna så lite allergener efter sig (på den korta tid per dygn hon är inne i huset) att det går lätt att städa bort.
 

Ajabaja

Skrivet av  Mamma Mu
Man ska inte utsätta sig för allergener *viftar med fingret och försöker låta myndig*

Jag och äldsta dottern är tokallergiska mot katt. Äldsta sonen reagerar mest mot häst. Yngsta dottern är jätteallergisk mot hund. *ler krasst* Så det blir inga djur här....
 

:-)

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Men du vet hur jag är :)

Nä, jag förstår mycket väl att ni inte har djur. Vad jag menade var att på landet där möss och råttor tycker om att leva kan en utekatt (hyfsat tam sådan) vara ett trevligt alternativ även för allergiker.

Och vem vet, lantluften kanske gör er alla superfriska. Jag tål ju mina djur typ 100% bättre sedan vi flyttade från stan...och medicinerar ändå bara typ 1/4 av vad jag gjorde när vi bodde i stan. Dvs minsta möjliga medicindos är det som gäller numera. Skulle kanske t.o.m diskuterat med min läkare att avsluta medicineringen helt om jag inte vore gravid.
 

Jag låtsas

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
som att jag inte bor såå lantligt att möss och råttor(!) trivs här. *s*

Grannens hundar jagar nog iväg dem. =)

Imorgon börjar småttingarna i skolan här i byn. Håll tummarna att de kommer att trivas och vill gå kvar.
 

Det går säkert bra!!!!

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Om barnen och byborna är lika goa som byborna är här kommer dina barn att stormtrivas!!!!
 

Artiklar från Familjeliv