Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frågvis dotter..

Skrivet av *Mia m iza-02+ bebis v.28
åhh jag blir galen på min dotter snart, hon babblar heeela tiden.
Fast hon är ganska rolig samtidigt:) men härmar allt, och frågar och konstaterar hela tiden.
Vi har varit borta hos hennes farmor i helgen, och nu är hon ännu tokigare(hon har ju varit i centrum i 3 dar)
Trodde det skulle dröja ett tag till med detta babbel.
Fler babblande ungar???
Svar på tråden: Frågvis dotter..

Här finns det en till

Skrivet av  Gela med Niki 020305+4
favoriten är :Vad gjorde jag...vad gjorde han....vad gör du...varför gör du så....och när hon inte begriper riktigt det jag svara, så säger hon gärna:"Pratar högre"som om det hjälpte:)
 

Iza frågar..

Skrivet av  *Mia m iza-02+ bebis v.28
om det mesta.
Tex "Heter du pappa", "Är vi hemma" "äter du korv", "är det duschen" frågade hon nyss, nej det är badkar svarade jag, då blev hon arg och sa "Nej det är duschen", hon kommer med såna frågor som hon vet svaret på.
Ganska charmerande, men jobbigt att lyssna på ibland:)
 

Här kommer ett lite exempel ur ett nyss

Skrivet av  Gela med Niki 020305+4
avsluta samtal...jag sukar:Nej...(typ för att jag har sutitt för länge framför datan)Niki:Vad sa du Jag:Ingenting, bara nej Niki:Till mig? Jag:Nej till mig själv Niki:Vilken Michelle Jag :Nej, TILL MIG SJÄLV Niki:Inte till Belle? Jag:Nej,till ingen,bara till mig Niki:Vad gjorde du? gaaaaaaaa
 

Mmmmmmmmm!

Skrivet av  Nikki
Min son ger mig sår i öronen! Inte trodde jag att det kunde vara så underbart och sååååå jobbigt med en unge som babblar HELA TIDEN! Puh! Lucas frågar om vad ALLT är och pratar med ALLA han ser och svarar de inte så säger han HÖGT att HAN KAN INTE PRATA MAMMA! Som i helgen så fick han lite hallonsoda och det hade han inte druckit tidigare. Han tittade och tittade och tänkte så det knakade så säger han Mamma vad är det? Det är ju läsk sa jag. Nej men VAD är det sa han igen! (Nöjde sig inte med läsk) Det är Hallonsoda sa jag då. Mmmmmm jag tycker om sån hallonsoda. Vad bra. Mmmmmm jag vill ha mer sån hallonsoda föj jag tycker om sån hallonsoda. Du kan få mer sen. Nu haj ja druckit upp, ja vill ha mej hallonsoda nu mamma. Puh han blir liksom ALDRIG tyst *S*

En annan dag så skulle vi till en affär, Lucas ville att pappa skulle sitta där bak i bilen och att jag skulle köra men det ville inte vi men Lucas började vråla om det och till slut blev Anders så trött på honom att han sa att mamma inte kan köra bil. Det kan hon visst det sa Lucas. Nej det kan hon inte för hon har druckit sprit sa Anders (utan att tänka sig för, inte ska man ljuga för sina små barn *S*) Sen när vi kom till affären så TJATAR Lucas om detta. MAMMA KAN INTE KÖJA BIL FÖJ HON HAR DRUCKIT SPIT! Nej jag har inte druckit sprit pappa bara skojade. NEJ MAMMA HAR DRUCKIT SPRIT upprepade Lucas gång på gång. INTE så kul *S*

Babbel babbel
 

Asg!

Skrivet av  Helena & Mika-02
Mamma har druckit sprit:) Kul kille:))
 

Hehe

Skrivet av  Helena & Mika-02
behöver jag svara på den frågan?;)
 

Nej :)

Skrivet av  *Mia m iza-02+ bebis v.28
nog för att Iza varit lite frågvis i höst, men nu under helgen har det barat bubblat ur munnen, kanske för att hon varit i centrum hos farmor:)
 

Artiklar från Familjeliv