Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka på dagis

Skrivet av Annika Einarsson
efter jullovet. Spänd av förväntan vaknade Mina strax före sju och tyckte att det var dags att åka till dagis. Att hon varken fått välling, torr blöja eller kläder på sig spelade mindre roll tyckte hon. Hon längtade verkligen efter att få träffa kompisarna igen!
Nu håller vi och totalsanerar det gamla badrummet och vi har som vanligt hantverkare i huset (vi renoverar och renoverar och renoverar sedan vi flyttade in för 4,5 år sedan). Mina fick nog *lite* separationsångest trots allt, hon sa "Hej då Roffe (det är kakelsättaren som bilat ur all gammal betong - vad sägs om 26 cm tjockt golv?! - vadå julstädat), nu sticker jag till dagis" ungefär 52 gånger innan vi äntligen kom utanför dörren.

Väl framme på dagis var det ändå lite konstigt men två av favoritfröknarna var där förutom bästisarna, så jag fick åka ganska snart.
Svar på tråden: Tillbaka på dagis

Hoppsan, all ev

Skrivet av  Annie E m Mina
anonymitet försvann där. Vanliga nicket är förstås Annie E m Mina ;-)
 

Vad skönt att det gick bra m dagis!

Skrivet av  Lilla Pu m D&S
Gissar att den ena bästisen är L? Var det många barn som var på dagis? Mina killar börjar på tisdag, blir skönt för dem men de har haft det enormt bra hemma med sin pappa medan tokiga jag har jobbat, först alla tre nätterna på gamla stället, gick direkt t nya stället dagen efter annandagens nattjobb... Det är skönt med 4 hela dagars ledighet nu!

Lycka till med nya jobbet nu!!!
 

Artiklar från Familjeliv