Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Storleksfråga (nästa vinter)

Skrivet av Maria m T & S
Det är ju lockande att köpa en ny overall till nästa vinter redan nu, det finns bra rea o jag är galen i röda prislappar =). Frågan är hur mycket våra barn har vuxit till nästa vinter? Tilda är ju ganska kort så denna vinter har strl 92 suttit perfekt. Undrar om det blir lagom med 98 eller om man ska satsa på en 104?
Simon har 74 nu, blir det ca 86 till nästa säsong? Vad tror ni? *hmmm*
Svar på tråden: Storleksfråga (nästa vinter)

Törs inte

Skrivet av  Helena & Mika-02
köpa overall ett år i förväg faktiskt. Man vet ju inte hur mycket de växer:) Om du måste så hade jag nog satsat på 104, bättre lite för stor än för trång - å andra sidan så kanske lillebror kan ha 98 något annat år om den inte passar tilde. Svårt!
 

Hmmm...

Skrivet av  Sandra m. Melvin-02 & Liam-04
Melvin hade 92 förra vintern och iår helt klart 104, men han är närmare en meter lång oxå. Fast jag skulle nog tagit 104 ändå. 86 blir nog bra till din kille.
 

strl 110

Skrivet av  -Johanna-
kommer jag köpa till milton, han har haft 98 denna vintern. Jag skulle hoppa två storlekar. Du kan ju faktiskt sälja dom om de är så att dom är förstora eller små.
 

Visst är det lockande...

Skrivet av  Annika m. L02 & W00
men jag har aldrig vågat. Hade aldrig kunna ana att Ludvig skulle behöva strl 104 i årets vinterkläder, om jag köpt i förväg hade jag nog gissat på strl 98.
Nästa år blir det nog strl 110 (om han inte stannar av i växandet.
Om jag var dig skulle jag nog ta strl 104.
 

Hedvig har 98 nu

Skrivet av  Anna m Hedvig april -02
och den är inte alls speciellt stor på henne. Till nästa år kommer hon garanterat att behöva 104 eller kanske tom 110 (förhoppningsvis 104 för då kan hon ärva Hjalmars som han har nu....).