Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Avslöjade?

Skrivet av Nillan m. Malva 020528
- Kom det ngt tomte till dig på julafton Malva?
- Jaa, en gammal, gammal tomte. Jag fick en gris av tomten. Det var pappa som var tomte.

På nyårsafton utspelade sig detta. En vecka efter julafton alltså. Är det möjligt att hon redan avslöjat tomten?
Svar på tråden: Avslöjade?

Jadå

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
Isis avslöjade också tomten sin andra jul, då var hon drygt 14 månader. Tredje julen (då även Alvina var med) var hon drygt 2 år och avslöjade tomten även då. Den här julen tror plötsligt båda på tomten, vi hade en tomte som de inte känner, en granne, istället för farfar eller farbror som tidigare, och de tyckte det var jättespännande. Så det behöver inte betyda att mysteriet med tomten är borta bara för att de avslöjar honom tidigt, det kan komma tillbaka. Jag tror de vill ha detta, de vill tro.
 

Här blev tomten också avslöjad:

Skrivet av  makeba
Mitt -02barn sa så fort tomten kom in: Det är en farfartomte! (Det var farfar som klätt ut sig)...

-01barnet sa att farfar var tomten, även han... MEN det roligaste var att när han gick och lade sig...så hade han bestämt sig för att tomten skulle vara på riktigt i a f , så det sista han sa var "Så, tokigt mamma, att tomten klätt ut sig till farfar!"
 

Artiklar från Familjeliv