Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur funkar barnomsorgen för er?

Skrivet av Rebecca levertransplanterad
Jag funderar på hur ni andra har löst barnomsorgsfrågan..? Vi var hemma med Rebecca det första året, sedan anställde kommunen en nära vän som dagmamma endast för mina två barn. Sedan skulle hon prova på att vara på dagis. Det funkade inte alls! Hon var ständigt infekterad.
Nu har vi läkarintyg på att rebecca måste vara i mindre barngrupp, en dagmamma med max 4 andra barn. Men det finns ingen dagmamma som vill ta det ansvaret det innebär med vår dotter, man har frågat ett antal och annonserat, men ingen!
Så kommunen anställde mig!! De hade inget annat val. Men HUR överlever man om det inte löst sig så bra som det gjorde? Vart får man inkomst?
vårdbidraget täcker ju inte en lön precis..
Svar på tråden: hur funkar barnomsorgen för er?

Har inte kommit dit ännu.

Skrivet av  Mollis med Julia
Julia är ju bara knappt ett år så vi har inte haft någon barnomsorg ännu och jag ska vara hemma ett år till eftersom jag har FP kvar för jag har varit sjukskriven länge. Men sen hoppas vi att någon av oss blir anställd att ta hand om henne fram till hon är 4-5 år. Sen kanske hon kan klara dagis eller dagmamma.
 

Ska pröva i höst med dagis

Skrivet av  Sam levertransplanterad
Men vi får ju se hur det går. Sam äter fn inga immundämpande mediciner, så han ska vara som ett "vanligt" barn enl. läkarna. Men jag är orolig för infektioner ändå eftersom jag vet vad det kan få för följder. Sam är två år och tre månader och fram tills nu har vi varvat föräldrapenning med sjukskrivning för mej pga utmattning.
 

Artiklar från Familjeliv