Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu flyttar vi!!!

Skrivet av Annika K, Sam 2 år
Till Borås. Hu! Och lämnar tryggheten att ha nära till Östra sjukhuset. Men jag tror att det på längre sikt är bättre för familjen. På måndag bär det tillbaka till Göteborg för att prova ut en trehjuling till Sam på hjälpmedelscentralen. Han behöver komma ifatt lite och behöver muskelträning. Bra att sånt finns!!! Fast man får ju be om allting själv och ta egna initiativ till det mesta, men oftast är det ju inga problem med att tillmötesgå våra behov tycker jag.
Vi kommer närmaste halvåret behöva åka tillbaka till Östra avd 334 för provtagning eftersom Sams blivande läkare i Borås är på praktik just på avd 334. Så det kan bli... Sam är fn faktiskt ganska frisk, detv känns konstigt, och i oktober börjar inskolningen på dagis. Detär då det visar sej, förmodar jag. Jag är ohyggligt nervös inför detta.
Svar på tråden: Nu flyttar vi!!!

Lycka till med flytten!

Skrivet av  Anna, Arvid och Ottilia
Så långt bort till Östra är det väl inte? Jag är urStockholmare och är inte så väl orienterad. Fast jag tycker att det känns som att man passerat igenom Borås precis innan man kommit till Göteborg.
Vad för dagis ska Sam gå på? Jag är lite nyfiken eftersom vi har börjat fundera på vad Ottilia ska ha för barnomsorg.
 

Tack!

Skrivet av  Annika å Sam
Nu är allt flyttat, men knappast upp-packat... För att svara på din fråga. Tanken är att Sam ska kunna gå på vanligt dagis i en vanlig grupp. Han ska börja i en 1-3 års grupp. Ska på föräldramöte idag, ska bli spännande.
 

Det ska bli spännande att höra hur det går!

Skrivet av  Anna, Arvid och Ottilia
Även fast Ottilias läkare inte tror att hon ska behöva levertransplanteras så oroar jag mig för det. Därför är det skönt att få kontakt med någon som har ett levertransplanterat barn och som ändå är fullt fiúngerande. Om du förstår hur jag menar. Jag har insett att ju mer kunskap jag skaffar mig om Ottilias problem desto bättre mår jag i själen.
Du får jättegärna maila mig: [email protected]
 

hör av dig Annika

Skrivet av  helena i gävle
ndra med leversjuka barn får gärna höra av sig de också till oss med råd.