Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vänjer man sig?

Skrivet av Anna, Arvid och Ottilia
Har just nu kravlat mig upp ur "hon-kommer-säkert-att-dö-gropen". Ottilia har ju haft 1-års kontroll och då fick jag för mig att alla goda prognoser skulle ändras! Men dom hittade ingenting som inte var förväntat. Nu har syster Lena på B76:an på HS övertygat mig om att allt är precis som förut! Jag har nog dessutom tagit ytterligare ett steg och börjat vänja mig vid tanken på att hon aldrig blir helt frisk! Eller rättare sagt; hon är frisk men hennes lever är det inte och kommer aldrig helt att bli!
Svar på tråden: Vänjer man sig?

Nja...

Skrivet av  Annika K. och Sam 2 år
Men jag har också kommit in i stadiet - Sam är som han är, han är lite mindre, lite sjukare, lite ovanligare än andra barn. Men han är ju till 99 procent precis som alla andra. Det får man inte glömma bort heller. Jag vet att jag och min man pratade mycket om att vi skulle behandla Sam som vilket annat barn som helst, att han inte skull få några "förmåner" för att han var sjuk. Men... Det är inte helt lätt. Inte så att han får en ny leksak varje gång vi varit på sjukhuset, då skulle vi kunnat öppna leksaksaffär... Men kanske oftare pizza? Eller mer glass till mellis? Kanske blir det bättre när han får syskon?
 

Artiklar från Familjeliv