Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Axel har fått leverdialys

Skrivet av AK och Axel
Hej,
Den 17-21/12 åkte vi ner till barnintensiven på ALS för att Axel skulle börja genomgå leverdialys för sin svåra klåda. Kanske skall nämna att Axels lever inte blivit akut sämre utan detta har varit planerat i första han för att prova om klådan kan minskas. Vi märkte en viss skillnad under det andra dygnet av tre. Axel satt där i sängen och log och verkade nöjd med livet. Det har inte varit många gånger under hösten vi sett vår treårings leende. Förvisso kliade han sig men kunde sova tre timmar på raken vakna och klia sig men somnade om efter en halv timme och sov tre timmar igen. För oss är det fantastiskt. Normat sover Axel max 1,5 timmar åt gången. Drygt en vecka efter behandlingen är klådan tillbaka som förut, men vi ser hoppfullt fram emot fortsatt behandling.
Svar på tråden: Axel har fått leverdialys

uhh

Skrivet av  Katarina m Rebecca ( transpl. -98)
vad jobbigt det låter...
sover han inte längre perioder på natten??
Vår dotter har också klåda av eksem, men vi håller det i shack med hjälp av kortison och ibland får vi ta till tavegyl eller atarax.
Hoppas det går bra för er!
kram
 

Hej AK!

Skrivet av  Lisa H m Egil 001212 o Ylva 03 (på besök)
Hamnade på denna sida av en slump. Och såg Axels namn och dina initialer. Tänker på er ofta och funderar över hur det går för Axel, även om det var väldigt länge sedan vi sågs...

Låter hemskt jobbigt med klådan han har, skönt att leverdialysen hjälpte för en stund iallafall, är det något ni får göra fler gånger?

Håller tummarna för att kliet ska minska och att ni ska få se Axel le oftare framöver.

Jag tror du vet vem jag är om du ser min sons namn o födelsedatum.
Stor kram till er!

 

Hej Lisa!

Skrivet av  AK och Axel
Kul att du ramlade in här och såg vårt inlägg.
Hoppas allt är bra med er och grattis, långt i efterhand, till lillasyster.
Vi kanske ses på stan eller någon annanstans.
Brukar du hålla till på någon annan snacksida?
Jag är sporadisk besökare lite här och var, hinner inte sitta så ofta framför datorn.
 

Hej igen AK! (OT)

Skrivet av  Lisa H m Egil -00 och Ylva-03
Allt är väl med oss.
Ylva blir snart 1 år (jisses vad tiden går!) och jag börjar jobba igen den 19/1...

Jag är inte så flitig skrivare på fN, håller mest till på Vinterbarn 02/03 och 00/01, men läser alltså mest.

Vi har pratat om att ses med gamla föräldragruppen, vill ni vara med? Du kan maila mej på [email protected] om du vill.

Lisa


 

Artiklar från Familjeliv