Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Polentagröt

Skrivet av Cissi med Gustav 2/8 - 03
Gustav får Polentagröt gjort på Solhavre men ev så får han lite ont i magen av att det blir för mycket havre. Kan man ta hälften vatten hälften Solhavre i gröten?
Svar på tråden: Polentagröt

Jag hade kokat helt på vatten

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
och rört ned nutra pulver när det väl är klart. Det fungerar utmärkt och ger krämig "god" gröt.
 

Jo, i och för sig

Skrivet av  Cissi med Gustav 2/8 - 03
Men det har vi provat många ggr och han bara spottar och fräser. Han tycker väldigt mycket om smaken på Solhavre så därför undrade jag om det är möjligt att ha fifty fifty. (Gastronomiskt sett)
 

Du kan inte ens dölja

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
nutran med solhavre? Dvs koka med hälften hälften och sedan ta i 1-2skopor nutra? Funderar kring att han ju är ganska liten än bara 7mån och polenta är ju ganks grovt och det blir ju väldigt lite "näring" kvar med bara hälften solhavre. Kanske kan du iof kompensera det med 1tsk fett istället? De behöver ju mycket fett de små. Eller ammar han till gröten? Så han får fett den vägen vid samma måltid?

Går det annars inte alls med nutra? Jobbigt. Men kämpa på, det brukar gå vägen så småning om med Emrik börajde vi vid 6mån i gröt etc och då blandade vi i 1-2msk päron juice från BRAVO som täckte nutrasmaken å sedan lossnade det efter nästan 3mån när vi fikc tipset här att blanda nutran med solhavre istället för vatten (huj var det så länge ? jo faktiskt han lsutade amma vid 10mån å då hade vi precis fått nutravällingen att funka...) Med andra ord Emrik gillar oxå solhavre smaken som tur är eftersom den täcker nutran så galant.
 

Skulle ju skriva att jag dock tror det är

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
gastronomiskt OK att koka så med hälften hälften oxå.
 

Artiklar från Familjeliv