Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet någon vad detta kan vara

Skrivet av hennazus med Simon 3/7 & Frida -97
Min son har utslag på magen som jag varit till doktorn med men jag har inte fått något besked om vad det kan vara. De säger att det kan vara mjölkallergi eller kanske tvättmedelsallergi. Kanske någon av er känner igen utslagen. Jag har lagt ut en bild på http://members.chello.se/elstolpe/barnen/utslag.htm
Svar på tråden: Vet någon vad detta kan vara

Säker...

Skrivet av  Kristina
kan man nästan aldrig vara tycker jag på just utslag.En del reagerar superlätt i huden på vad som helst...Eftersom jag inte ser vita upphöjda prickar är det nog inte nässelutslag som ofta kommer i samband med virusinfektioner särskilt på allergiska barn.Det påminner mig om hur min son såg ut efter att jag provat ett nytt sköljmedel med äppeldoft.Det kliade på mig också...Hade bara använt sk hypoallergiska innan.
Har han kommit i kontakt med ull kanske?Eller nån syntetisk matta eller nalle?
Det kan ju vara mat också men det ser mer ut som nåt miljöframkallat.
Lycka till!
 

Ser ut som "kontaktutslag"..

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
Dvs nåt som han kommit i kontakt med som han inte tål eller som varit skarpt.
Hade nog provat att byta tvättmedel och plocka bort sköljmedel, om han inte mår dåligt på annat sätt för då hade jag sökt ny hjälp.
 

Det ser inte ut som....

Skrivet av  Tina
de allergiska utslag mina barn har haft. Säker kan jag ju inte vara, eftersom det är det enda jag har att jämföra med.
Hoppas ni kommer fram till vad det är, kram!
 

Jag ska till doktorn igen

Skrivet av   hennazus med Simon 3/7 & Frida -97
nu på måndag. Jag har nyligen bytt ut mitt tidigare tvättmedel mot ett sensitive. Ännu har jag inte sett någon förbättring men det kanske har gått för kort tid. Jag återkommer och berättar vad doktorn sa.
 

Nu har jag varit till doktorn

Skrivet av   hennazus med Simon 3/7 & Frida -97
Hon skrev en remiss till barnläkaren för att kontrollera om det kan vara mjölkallergi.