Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Diarré, vilken allergi??

Skrivet av Tiamia
Min dotter har inga allergier, men har på senare tid fått akut diarré som ofta varar någon dag, sen är det bra igen. Misstänker någon form av överkänslighet mot något livsmedel. Vilka födoämnesallergier yttrar sig som diarréer?? Hon är 11 år.
Svar på tråden: Diarré, vilken allergi??

Lika samma här!

Skrivet av  smålandslinda med Kajsa
Min dotter är 7 år och har i och för sig ett flertal andra allergier (pälsdjur, pollen, kvalster etc) och har plötsligt reagerat som din dotter - med kraftiga diarréer.

Eftersom vi redan har kontakt med barnläkare har vi blivit ombedda att föra bok över vad hon äter de dagar när reaktionen kommer, men än så länge har vi inte lyckats lista ut ett samband. Läkaren är i vårt fall helt säker på att det är någon slags födoämnesallergi eller överkänslighet, men vet ännu inte mot vad.

I min lilla tjejs fall är det så pass illa att hon inte ens hinner till toa när anfallet kommer =( Och det gör att det är lite besvärligt med skola/kompisar/resor etc just nu.

Enligt läkaren kan det vara typ precis vad som helst i maten som yttrar sig som diarréer, maten som sådan eller kryddor eller tillsatsämnen/färgämnen. Det gör det ganska komplicerat =/

Ta kontakt med barnmottagning och be om hjälp, för inte ska hon ha det så!