Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om nötallergi

Skrivet av Marie med Isak & Liam
Hej på er Jag har en son på 4 år som igår på julaftons morgon fick en allergisk reaktion från att va som vanligt så fick han under ca 30 min fult med nässelutslag ringde läkaren och fick komma direkt under tiden svullnade 2 fingrar upp till prinskorvar.
Väll på plats fick han kortison tabletter och läkaren sa att det med största sannolikhet va något han ätit.
Men den morgonen hadde han bara drukit välling !?
Dagen innan kl 13 hadde han däremot ätit en godis (rund m guldpapper) som innehåll flera former av hasselnöt men reagerade han inte lite sen för att det skulle vara av hassel nöt ?? och isåfall vad sjutton kan det då vara ???
Vi har kortison tabletter hemma nu i utifall men det känns olustigt att inte veta vad det är?
Svar på tråden: Fråga om nötallergi

Vår son

Skrivet av  PiaL
har kraftig nötallergi, och de gånger han fått i sig nötter har det varit en omedelbar, otäck reaktion: kräkningar, andnöd, koma.
Men jag skulle inte säga att det INTE är nötreaktion, det kan säkert visa sig på olika sätt.
Ta och kolla upp saken efter helgerna, tycker jag.
 

Jo

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
Jag ska ringa fmiljeläkaren och be om att få göra ett asllergi test. Vill ju veta vad det är när han reagerade kraftigt med nässelutslag nästa gång kanske det sätter sig i halsen *hämska tanke*
Håller på att bli grå hårig över vad det kan ha varit som han reagerade på.