Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan det vara glutenallergi??

Skrivet av ~Åsa~ m Andrea & Maya
Hej, Åsa heter jag, skriver annars flitigt på ankomst 04/04 då minsta tjejen föddes just då. Har en dotter till, Andrea som är född juni -02. I samband med att hon började med smakisar när hon var c:a 5 mån gick hennes viktkurva brant nedför.

Vid hennes 2 årsdag låg hon två "steg" under "normalkurvan". Senaste månaderna har varit jobbiga för henne. Hon är på dåligt humör, är blek, "hålögd" och har dessutom gått NER i vikt. Väger knappt 10.8 kg och är runt 87 cm lång. Revbenen sticker fram och armarna är jättesmala. Hon är ofta lös i magen och har helt appropå kräkts sista veckan av och till. Hon har dessutom en mage som är utspänd och hård.

Har bestämt mig för att kolla upp det nu med bvc, men tänkte höra mer er som kanske har erfarenhet om ni har några råd och idéer?

Är tacksam för svar och tips och hjälp! Är så orolig för min lilla stora tjej!
//Åsa
Svar på tråden: Kan det vara glutenallergi??

Ursäkta dubbelinlägg... *imt*

Skrivet av  ~Åsa~ m Andrea & Maya
y
 

Låter så

Skrivet av  Karen m Isak o Annie
men visst kan det vara nåt annat oxå. Våran Annie född jan -03 har nyligen fått diagnosen, och hon såg precis ut som du beskriver, bara det att hon inte mådde speciellt dåligt som tur var. Men nu när hon är glutenfri mår hon ändå mycket bättre och har blivit rundare (hade dock gått ner igen på senaste kontrollen...) Du ska absolut kolla upp detta! Lycka till.
/Kram