Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad tycks om reklamen från Flicka.org

Skrivet av mysan med Flisan
Hej

vAd tyckte ni om reklemn från flicka.org? Såg den i tunnelbanan och blev rätt paff faktiskt. Rätt tänkvärt och många vill tydligen itne sända reklamen på grund av namn och nummer lämnas ut. Det måste jag hålla med om var smaklös, för mig gjorde det i alla fall att budskapet gick förlorat.

hemsidan är www.flicka.org om ni inte har sätt hemsidan.
Svar på tråden: vad tycks om reklamen från Flicka.org

Intressant

Skrivet av  Omnia
Har inte sett kampanjen utan bara varit inne på hemsidan. Jag tycker den ligger helt i tiden, en ny, lite mer poppig variant av konsumentmakt. I dokumentärer på tv är det ju helt ok att namn ge folk, brukar dock inte vara telefonnummer med. Den måttligt initiativtagande människan kan dock ta reda på det. Så visst man kan kritisera den för att folk som inte är upprörda kommer att ringa "bara på skoj" för att telefonnummret är lätt tillgängligt. Så hade de hållit sig till en mailadress hade det varit mindre uppseendeväckande (på hemsidan är det bara mail). Jag utgår från att det inte är privatanummer de lämnar ut, är det det tycker jag det är fel.

Frågorna de ställer är ju i sig inte direkt omstörtande, debatt om dem har ju förts i media. Att företagen kan stå för dessa beslut utgår jag ifrån, så vd:ar och chefredaktörer borde ju ha svar.

Själv är jag med i Amnesty och det är väl ungefär det här gräsrötterna sysslar med, anmäler till ansvariga "det här är fel". Så det är väl inte ett helt nytt påfund.
 

SvD

Skrivet av  Man
http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_8425670.asp
 

håller med ledaren

Skrivet av  mysan med Flisan
om att regeringen ska inte leka storebror och ska inte medverka till att hänga ut personer. Man kan fortfarande diskutera problemet men utan att hänga ut någon. Det blir absurt och jag tar faktiskt avstånd från denna reklam. Gör mig lite förbannad faktiskt för jag måste säga att jag till viss del håller med i deras reklam.

visst ska mediapersoner kunna tåla att vara granskade men vart går gränsen? Här suddas person och yrke ut.
 

Person och yrke

Skrivet av  Omnia
hur menar du att de suddas ut. En vd är företaget, så är det ju. Det är ju därför de inte får klanta till det privat.
 

Artiklar från Familjeliv