Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sportbil - om Skugge som borgare

Skrivet av blue
För ett tag sedan sa jag att jag tror Linda Skugge (med grund i hennes krönikor och andra uttalanden) är blå till partitillhörighet, du menade på att det inte var så. Jag hittade en artikel på expressen.se som är på min linje (handlar om nytt feministparti och stödstrumpor och inte direkt om Skugge);
http://expressen.se/index.jsp?a=174130

ett citat från artikeln: "Få tror det, men Linda Skugge är faktiskt en borgerlig feminist. Ska det bli ett kvinnoparti så vore den bästa partiledaren folkpartiets Birgitta Ohlsson, tycker Linda."
Svar på tråden: Sportbil - om Skugge som borgare

Ja jag visste ju inte säkert

Skrivet av  Sportbil
Tyckte bara inte att de hänvisningar du gjorde förra gången var så övertygande. Detta verkar ju mer övertygande såklart - även om det fortfarande finns en liten risk att det är reporterns egen tolkning av Linda. Orden kommer ju inte ur hennes mun. Men jag är böjd att tro du har rätt.
 

helt ok

Skrivet av  blue
jag vet att jag inte hittade några bra källor då. denna kanske inte är så mycket bättre, men det stödjer min teori i alla fall. :) och jag ville bara förmedla det.
 

Hörde henne själv säga något i stil med

Skrivet av  Fumlan
- "Nu är det krig, nu ska vi ut och tjäna cash, det är enda sättet för kvinnor att få mer makt". (Söndagmorgon TV4)

Att tjäna mycket pengar låter inte helt oborgerligt, varför inte maila henne och fråga?
 

Så?

Skrivet av  Annika60
När Kommunal vill att kvinnorna ska tjäna mer på sina vårdjobb, då ger de uttryck för borgerliga åsikter?

Jag trodde lön efter kompetens, inte kön, var en rätt gemensam åsikt bland feminister... Men om man är vänster kanske man tycker männen ska sänka sina löner till samma låga nivå som de lågavlönade kvinnorna, inte höja kvinnornas löner ;-)

VAd brukar man säga? fattigdom fördras bäst om den delas av alla..
 

Eh?

Skrivet av  Fumlan
Ta inte allt på så blodigt allvar.
 

Det gör jag verkligen inte

Skrivet av  Annika60
Men just det här inlägget tog jag på allvar ;-)
 

Artiklar från Familjeliv