Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om Dressmanreklamen

Skrivet av Fumlan
Igår var en person från Dressman med i tv-programmet Plus och försvarade reklamen. Huvudargumentet var att de gjort en undersökning och många (hon pratade norska, men det kan ha varit 60 eller 70%) tyckte reklamen var vacker och estetiskt tilltalande. Punkt slut, end of story enligt henne.

När blev allt som är "vackert och estetiskt tilltalande" ok?... Reklam med inoljade muskulösa män och smala kvinnor med stora bröst kan klassas som vacker och estetiskt tilltalande. Jag skulle själv göra den bedömningen. Direkt fult är det inte, lite osmakligt kanske och jag gillar personligen inte inoljade män så hemskt mycket. Tydligen kan reklamfolk numera placera in en inoljad man eller kvinna i nästan vilken reklam som helst och hävda att "den uppfattas som vacker enligt vår undersökning".
Svar på tråden: Om Dressmanreklamen

Kommer

Skrivet av  Tove
Kommer att tänka på nazityskland och Leni Riefenstahl...
 

Har själv inte sett...

Skrivet av  Jenny RE
Eftersom jag inte har TV har jag varken sett reklam eller debatt i Plus, men en kurskamrat refererade imorse. Verkar ju himla trevligt det där :-/
Personen från Dressman hade visst sagt något om att kvinnan i reklamen kom sig av att 50-60% av dem som handlar underkläder på Dressman är kvinnor. (Antar att det sades som en motivering till varför en kvinna får sådant fokus i reklam för herrkläder.)
Jag frågar mig
a) Varför har då inte kvinnan Dressman-kalsonger på sig?
alternativt
b) Brukar Dressmans kvinnliga kunder vara nakna då de handlar?
 

hahaha

Skrivet av  Allis
DET var en bra frågeställning :O))). Kan du inte maila den till Dressman och se vad du får för svar?
 

Jag handlar alltid naken

Skrivet av  Fumlan
självklart ett skämt.

För att dra det till sin spets. Jag vill se nakna män med kalsonger i H&M underklädeskampanj i jul. Är den inte tänkt att uppmuntra män till att köpa underkläder i julklapp till sin käresta? Såklart ska vi ha nakna män i H&M annons.
 

Artiklar från Familjeliv