Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HJÄLP 5-åring såg porr

Skrivet av Sandra
Snälla läs mitt inlägg på barnuppfostran småbarn. Behäver råd snarast
Svar på tråden: HJÄLP 5-åring såg porr

Inte göra så stor sak av det

Skrivet av  Helena
Vi var med om nåt liknande, då var barnen större och dessutom var en kompis hemma hos oss. Jag ringde föräldrarna och förklarade läget, sen ringde jag skolan och berättade så att de skulle vara förberedda om det snackades. Jätteobehagligt men det rann ut i sanden och alla har nog glömt det nu.

Det olycksaliga videobandet hade vi lånat av en bekant som spelat in en TV-serie om dinosaurier. Men i slutet av bandet, "underst" av alla inspelning, fanns en p-rulle:-( Det var ett av mina värre ögonblick som förälder kan jag säga.
 

När jag var tio år så

Skrivet av  fyra månader med lillen
Hade jag och min vän (vi är båda tjejer) som tävlig att gå ni i en butik och tjuvläsa p-tidningar, sen träffades vi och berättade för varandra vad vi läst. I ungefär samma ålder sog vi också första p-filmerna som min äldre bror hade fått låna av en vän. Men de filmerna var faktist väldig mycket mjukporr om man gemmför med det man har sett i vuxenålder. Men det viste man inte då.

Men jag skulle ha tykt det var jätte jätte pinsamt om någon kommit på oss. Att behöva prata med en vuxen om det.

Jag vet inte riktig vad jag skulle göra om jag kom på mitt barn med att ha sett porr. Men troligt vis skulle jag göra så lite väsen om det som mjölig. Låta barnet bestämma hur mycket han vill prata. Nu var ju mina minnen från det att jag var äldre än pojken i frågan, men nja jag vet faktist inte riktig.
 

Dr. Phil

Skrivet av  listo
Precis denna fråga dök upp hos Dr. Phil häromsistens när jag råkade zappa över till TV4+
Hans råd var att inte göra en stor grej av det, för troligen så har själva händelsen inte någon större betydelse för barnet, däremot har föräldrarnas REAKTION på händelsen en väldigt stor betydelse, och reagerar man väldigt starkt så gör man det lätt till en större grej än det egentligen är.

Jag tycker det låter vettigt...
 

Artiklar från Familjeliv