Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mer Orback

Skrivet av ES
"Mäns våld mot kvinnor gör Sverige ociviliserat"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=342971&previousRenderType=2
Svar på tråden: Mer Orback

Tyvärr

Skrivet av  Eszter
säger han inte mycket om vad han vill göra åt själva våldet, utan mest vad han vill göra för att öka jämställdheten mellan män och kvinnor. Det är ju inte säkert att utmärkta förslag och beslut för att öka jämställdheten minskar våldet. Det kan ju vara precis tvärtom, att många män blir våldsammare just för att de känner sig hotade av att kvinnor får mer att säga till om och att många män är på väg att förlora kontrollen över kvinnor i sin närhet. Jag efterlyser mer konkreta förslag mot själva våldet mot kvinnor - hur vill han få stopp på det? Det säger han egentligen inte mycket om. Eller har han gjort det i nåt annat sammanhang?
 

Väntar med spänning

Skrivet av  Meche
på fortsättningen!
"I varje fråga avser jag att återkomma med detaljerade åtgärdsprogram."

Jag tror på honom tills han gör skäl för motsatsen.
 

Ungefär...

Skrivet av  ES
... som jag tycker. Ett gott anslag - ska bli spännande att se fortsättningen!
 

Som ett läxförhör

Skrivet av  G
Artikeln ger mig en känsla att att han just har läst de böcker som det anstår en jämställdhetsminister att läsa och att han nu har publicerat sitt examensbevis - en trevlig samling korrekta kommentarer baserat på fakta. Så långt allt väl.

Det som gör att jag också vill se handling innna jag accepterar honom är att han begår misstaget att referera till sina döttrar - om man måste "urskulda sig" eller "förklara varför han tycker så" genom en dotterkommentar känns det inte äkta.
 

Artiklar från Familjeliv