Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Citrusia, du måste väl vara OE

Skrivet av Snillet spekulerar
som bytt nick igen?!
Svar på tråden: Citrusia, du måste väl vara OE

Skrivet av  Citrusia
väldigt intresserade man är i denna snackgruppen av att hålla sig till ämnet? *not* Nickspekulationer verkar intressera mycket mer. Jag tvingar dock ingen att diskutera och vem jag är, är fullkomligt ointressant.
 

Säkert ointressant för dig

Skrivet av  Snillet spekulerar
men inte mig
 

Nej 17 heller

Skrivet av  Citrusia
ska jag lägga tid på personer som inte vill eller kan svara på de frågor jag ställer. Gonatt med er alla. Jag håller mig till de mer vettiga snackgrupperna istället. Feminism är inte mitt främsta intresse, men jag trodde verkligen att det skulle gå att få mer normala svar här också.
 

Normala svar!

Skrivet av  Anna
Vad är ett normalt svar och vem har befogenhet att avgöra det? Fast kanske är det när man vägrar lyssna (noga läsa vad andra skriver) och inte ta åt sig av det som är uppenbart. Varför inte läsa på lite om könsmaktsystemet(genussystemet) så du har lite mer kunskap (läs gärna t.ex. Yvonne Hirdman). Det är roligare att diskutera med folk när man inte behöver förklara ämnets baser för dem.
Anna
 

Är det

Skrivet av  Citrusia
normala svar att genast börja nickspekulera? Att så tydligt visa att det enda som egentligen intresserar är _vem_ som skriver inte _vad_. Denna tråden t.ex. Jag tycker att jag har tillräcklig kompetens att avgöra att ett svar som inte är svar på frågan utan en ren nickspekulation är onormalt och dessutom inte tillåtet. Jag slutar i alla fall diskussionen när den tar en sådan vändning.
 

Du har rätt.

Skrivet av  ...
VAD är förståss mycket viktigare än VEM. Men när VEM handlar omifall det blir oändliga nonsenstrådar så kan VEM vara intressant. Så i ett enda undantagfall är VEM intressant. Annars diskuteras här gärna VAD som helst.
 

Grejen är ju...

Skrivet av  Annika60
... att OE/Mafalda... osv tenderar att veva samma frågor och samma trådar om och om igen... Diskussionen blir ju inte intressantare av att tas ett varv till eftersom OE/Mafalda osv säger samma sak hela tiden...

Känner man då igen stilen så känns det inte så meningsfullt att vara seriös...
 

Och fortfarande

Skrivet av  Citrusia
är det högst ointressant _vem_ som skriver. Det räcker så bra med att hålla sig till _det_ som skrivs istället. Oavsett stil eller vem man nu tror står bakom ett visst nick. Annars är man ute efter något helt annat än att debattera feminism här. Eller det kanske är vissa åsikter eller frågor som inte passar helt enkelt?

Men är nickspekulationer och personangrepp största intresset i denna grupp så byter jag så gärna.

 

Hej då!

Skrivet av  Annika60
Och välkommen åter under nytt piggt nick...
 

Om nickspek

Skrivet av  G
Det som talar emot att "vem det är som skriver är ointressant" är att det är lätt att en persons övertygelse kan framstå som flera personers om denne utger sig för att vara fler.

Om en person verkligen har fått för sig att vi lider av ett matriarkat (mina ord, inget citat) och hävdar det under väldigt många namn och de som "känner" denna person inte orkar säga emot (kanske för att de snarare är oroliga för personens mentala hälsa) - så blir effekten att "många" kan stå oemotsagda hur ovetenskapligt, förvirrat eller rent av uppsåtligt elakt denne persons påstående än är. Det vill inte jag.

Så det är därför iallafall jag tycker det är renast att hålla sig till ett nick och inte byta. Jag hittar heller ingen anledning till att byta - jag tycker det jag tycker och om det inte stämmer överens med vad jag skrev på Aff första gången (99?) så betyder det att jag har lärt mig av debatten (och kanske lite litteratur dårå...).
 

Ingen nickdiskussion för mig!

Skrivet av  Anna
Vill bara påpeka att jag inte insinuerar något om nick! Bara att det vore roligare att diskutera med människor som vill ta åt sig vissa fakta typ att kvinnor tjänar mindre än män eller jobbar mer i hemmet och att det inte finns någon strukturell manlig underordning.
Anna
 

Jag undrar bara

Skrivet av  Snillet spekulerar
varför vissa anser sig behöva byta nick? För att tvinga oss andra att läsa samma drapor fler gånger? Helt meningslöst.
 

För att

Skrivet av  Nicke Nyfiken
slippa bli påhoppad direkt enbart pga nicket kanske?
 

Men hallå allihopa

Skrivet av  listo
Det står väldigt klart och tydligt i snackreglerna att nickspekulation inte är tillåtet, ska det vara så svårt att respektera?