Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Från dagens metro

Skrivet av Ja vad skall man säga ...
"BOKFÖRLAGET PRISMA ger
ut ”Big Brother”-Carolinas
självbiografi och lanserar
henne som symbol för nyfeminismen,
skriver Sydsvenska
Dagbladet.
– När Carolina kom ut ur
”Big Brother”-huset personi-
fierade hon girl power, säger
förläggaren Annika Bladh,
som har beställt boken.
Mest om Carolina efter 
Boken ska heta ”Uncovered”
och skrivs i samarbete med
frilansjournalisten Ingrid
Carlqvist. Boken ska handla
om ”hela Gynnings 26-åriga
liv”, men fokus ligger på
perioden efter 17 då hon
började sin karriär som
fotomodell.
Ett alternativ till Skugge
Boken ges ut i september
nästa år. Tanken är att Carolina
Gynning ska fungera
som förebild för tjejer.
– Unga tonårstjejer kan
inte längre relatera till en
feminist som Linda Skugge,
som är så arg och som i sitt
utvik gjorde sig så ful som
möjligt, säger Ingrid Carlqvist.
PM"

Svar på tråden: Från dagens metro

Intressant...

Skrivet av  ES - i farten...
... när definitionen på "göra sig så ful som möjligt" tydligen är att inte göra allt för att göra sig fin...
 

Jo

Skrivet av  Mats
fler puckade storbystade blondiner behövs juh som "förebilder".

*måste ... stoppa ... dödsnäven ... måste ... stoppa ... dödsnäven* ;)
 

Ser inget en sådan person

Skrivet av  Elisha
kan vara en förebild i, snarare avskräckande exempel som ställer upp i BB. Nu vet jag inte vem hon är och därför inte hur hon ser ut, men bröst och hårfärg påverkar ju inte intelligensen eller så, man behöver ju inte vara platt och svarthårig för att vara en bra förebild annars.
 

Det menade jag inte heller

Skrivet av  Mats
Mitt inlägg var ironiskt menat. Det finns nog med "förebilder" om hur unga kvinnor "skall vara" för att passa in. Silikonbröst och blondering är en del av hennes image som hon gärna framhäver (no pun intended). Sedan att hon är "puckad" är min personliga åsikt utifrån de inslag i TV/tidningar där jag hört/läst hennes uttalanden.
 

Okej. Det låter

Skrivet av  Elisha
ju bra. :)

Jag litar på ditt omdöme om henne, är alltid väldigt skeptisk till alla som deltar i dylikt. Och jag har ju råkat hamna där när jag har bläddrat, men efter två minuter har jag blivit så generad så jag varit tvungen att byta kanal.
 

Från Aftonbladet

Skrivet av  Mats
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,480870,00.html

Om du vill få en tydligare uppfattning.

I rest my case. ;)
 

Aha!

Skrivet av  Rudolfina
"Sedan att hon är puckad är min personliga åsikt utifrån de inslag i TV/tidningar där jag hört/läst hennes uttalanden"

Jag förstår! Det har alltså inget _alls_ med att hon råkar vara blond och bröstopererad att göra (och kanske skulle passa dig i något, hm, "annat" sammanhang ...)?

Jättetrött på konstiga skönhetsideal. Ännu tröttare på mäns hora madonna-skit, fördomar och dubbelmoral.
 

Exakt vad vet du

Skrivet av  Rudolfina
om den sk Big brother-Carolinas intelligens?
 

Hjälp!

Skrivet av  Fru Marmelad
Gode gud, hoppas inte min tonårsdotter går på detta imbecilla skitsnack!
 

Men det är ju helt stört!

Skrivet av  Kumikameli
Hur kan man säga en sån sak och hur kan man tycka att en Playboy-smyckes-modell är en bra förebild för unga kvinnor?

Iallfall min tonårsdotter kan relatera till Linda Skugge. Varken hon eller jag gillar allt Skugge säger, men alla ggr hellre Skugge som förebild för tonåringar och unga kvinnor än en Playmodell. Hur hon ser ut skiter jag i.
 

Tycker också det

Skrivet av  Teutonia
Men Linda Skugge är väl verkligen ingen bättre förebild? Jag skulle inte vilja att min dotter tog efter någon av dem faktiskt. Men det verkar vara mer rumsrent att "frikänna" Skugge för att hon som kvinna har ett aggressivt förhållningssätt och förnekar sitt utseende.
 

Artiklar från Familjeliv