Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken barnrumpa!

Skrivet av P G
Linda Skugge spottade och fräste rakt in i folks vardagsrum när hon intervjuades under Nobelfesten. Som en riktig barnrumpa. Vilket språk!! Och vem är intresserad av att hennes skor skaver? Tydligen har hon dessutom underhållit gästerna vid sitt bord med gnäll om klädseln. Eftersom hon visste att männen vid hennes bord trodde att frack var mer obekvämt än klänning, menar jag.
Vad gjorde hon där? Beter sig som en bortskämd snorunge. Tydligen ingen aning om vad Alfred Nobel egentligen har åstadkommit med sin stiftelse. Hon verkar tro att det endast är ett kungligt party för priviligerade antifeminister där kvinnor är till för att behaga med djupa urringningar.
Vad såg jag hos L S ? Hon är ju bara en rubrikjägare.
Svar på tråden: Vilken barnrumpa!

Äh, såg inte tv-inslaget

Skrivet av  Frippa
men läste hennes reportage i Expressen. Visst, lite vasst och gnälligt skrivet men det är väl härligt?! Andra reportage man läser om Nobelfesten är ju att det är så vackert, fantastiskt, maten är fantastisk, kläderna så vackra etc. Skönt att någon vågar sig på att hävda en annan åsikt om den omhuldade Nobelfesten.
Go Linda!
 

Jag pratar inte om

Skrivet av  P G
vasst och gnälligt. Jag pratar om svordomarna. Och med svordomar i vartannat ord kan det inte bli vasst. Intervjuaren ryggade märkbart bakåt av ordvalen.
 

Men hon är väl

Skrivet av  Frippa
knappast först att svära i tv, så jag fattar inte ståhejet (som jag då inte såg som sagt). Bara läst om det, bla i Expressen "SVT:s programledare, Marianne Rundström, reagerade inte på svordomarna.
– Men det är klart att i den miljön, med den högtravande tonen, blir kontrasterna stora och svordomar märks mer. Men jag tycker det var kul och fräscht att Linda Skugge fick vara med på festen, säger hon till EXPRESSEN.SE."
 

Håller med

Skrivet av  Fru Marmelad
Hela nobelfesten och alla tidningsskriverier runt omkring den är ju annars bara andaktsfull ryggdunkning. Såg tio minuter av tv-sändningen men det räckte, bara lovord och ah och oh. Började plötsligt och av någon anledning tänka på Kejsarens nya kläder ;o). Go Linda säger jag också.
 

Jepp

Skrivet av  Mats
Hon var mest pinsam och jag skulle inte vilja kalla det en frisk fläkt direkt. Det är förstås hennes eget val om hon vill göra bort sig i TV.
 

Håller med.....

Skrivet av  smålandsmamman
angående svordomarna, det var så man hoppade till i soffan. Tycker hon gjorde bort sig med detta ordförråd, men det kanske var påverkan från vinet *S*
 

Artiklar från Familjeliv