Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ser detta rimligt ut??

Skrivet av Monika m Tilde
Jag har räknat över det här med skor, ser det rimligt ut? Tilde har behov av inneskor både på dagis och hemma, vi har provat att ha bara ett par och ta med mellan platserna men det funkar inte.
Saxat ur blivande brev till fk:

"År 04: Vinterstövlar 300 kr OTA, Allvädersstövel/gummistövel från vanlig butik 300 kr, höstjogging 300 kr OTA, inneskor för dagis300 kr OTA. Inneskor hemma 1500 kr. Vill betona att inneskor är inget jag använt till något av mina andra barn, de har haft anti halksockar både på dagis och i hemmet!
År 05: Inneskor för dagis(vår) 300 kr(OTA),inneskor hemmet 300 kr(OTA). Allväderstövlar/gummistövlar från vanlig butik, sandaler för sommaren 300 kr(OTA), joggingskor för vår och sommar 1500 kr(OTA), Inneskor för dagis(höst) 1500 kr, Allväderstövel/gummistövel från vanlig butik, vinterskor 2-3000 kr . Inneskor hemma 1500 kr.
År 06: som år 05."

Jag har blivit beviljad 1/4 vb fram till april 06.
Svar på tråden: Ser detta rimligt ut??

Hej!

Skrivet av  Handikappmamma
Jag tror inte ni kan räkna med skorna ni köper i den vanliga affären och gummistövlarna. Det är ju sådant som alla barn behöver. Samma sak med vinterskorna från OTA, de är ju billigare än om man skulle köpa skorna i den vanliga skoaffären då man ju endast betalar 300 kr för dem. Däremot skulle du kunna räkna med inneskorna. Sen så betalar man väl bara för 3 eller fyra par per år hos OTA och får resten gratis??



 

Nix

Skrivet av  Monika m Tilde
Man betalar 3 par till reducetrat pris, övriga får man betala fullt pris för!1500 för sandaler, flera tusen för tex vissa vinterskor. Men det är en enorm kvalitet på dem.
Att jag tagit med alla skor hon behöver är för att de ska kunna se den kostnad jag har totalt. Så får de räkna ut vad som blir mer än normalt, jag gissar att de har några schabloner.

JAg tycker det här är så himla svårt. Jag älskar ju min prinsessa precis som hon är, men när man skriver för vb så ska man verkligen se alla negativa sidor...
 

vad är OTA? *imt*

Skrivet av  bullen71
,
 

OTA=

Skrivet av  Monika m Tilde
ortoped tekniska avdelningen. De gör fotavgjutningar för skor, provar ut skoinlägg, gör skenor för fötter tex, har korsetter för onda ryggar tex.
 

tack för svar *imt*

Skrivet av  bullen71
,