Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu måste VB förnyas..

Skrivet av mamma
Nu har jag fått från FK att vårdbidraget måste förnyas.Jag tycker att det är så jobbigt att bara gå och tänka på det värsta och jobbigaste om sitt underbara,funktionshindrade barn.Jag måste skicka iväg det snabbt så jag slipper ha det i tankarna.Nu till min undran...Jag har varit hemma i 4 år med mitt handikappade barn med helt vb.Vi kommer inom kort att få ett till barn,så med det nya barnet så får jag lägsta möjliga föräldrapenning(180kr/dag).Jag tycker ju inte det kan grundas på mitt jobb med min dotter.Jag har fast jobb men kan inte jobba för min dotter kan inte vara på dagis!Tänk om jag inte får förnyat vårdbidraget då??Ska jag då leva på 180 kr/dag??
Svar på tråden: Nu måste VB förnyas..

Det är tufft...

Skrivet av  Susanna m. Jasmine -99 & Malva -02 (pws)
men det går. Innan vi fick vb (har 3/4 nu) så levde vi på en lön. Jag hade 60:- per dag i fp.
Urjobbigt var det, men det går. Det måste ju det. Hoppas på att du får fortsatt vb!
 

Hej!

Skrivet av  no1wildcat
Ring till FK och kolla vad som gäller så du slipper gå och oroa dig för det!Jag tror inte att VB rubbas av det men man vet ju aldrig när det gäller FK och deras regler...Kanske någon annan vet bättre.Lycka till med nya knyttet=0))
 

en fråga...

Skrivet av  Anette
hur länge i förväg för utgång av VB hör FK av sig????
Vårt går ut i dec.
Anette
 

Menar du nyansökan?

Skrivet av  no1wildcat
Om det är det har jag ingen aning.Vore jag som du skulle jag ringa om blanketterna själv så ni slipper vänta sedan på VB.
 

Snart..

Skrivet av  mammaHA
borde du få påminnelse att VB ska förnyas.Mitt går ut i januari,och jag fick brev från FK förra veckan.Fast dom sa att dom skickar ut det i god tid för att man ska hinna ordna med intyg av läkare och sånt.Jag skulle inte behöva lämna in det föränn i okt/nov.
 

tack, då vet jag. *IMT*

Skrivet av  Anette
tack!
*IMT*
Anette