Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Merkostnader???

Skrivet av maria m. anna f. v.23+2
Hej ni kloka mammor och pappor! När jag ska skriva i om merkostnader för vår dotter, vad ska jag ta upp där förutom mediciner? Har egentligen inga mer kostnader för henne...?
Svar på tråden: Merkostnader???

Detta tog jag upp:

Skrivet av  Monika m Tilde
högre inne temperatur på vintern, behov av speciella kläder, resor till speciellt badhus där de har varma bad en dag/vecka, extra kostnad för skor, behov av vissa special möbler, fler tvättar än normalt, medlemskap i patientförening, resor till sjukhus (ej till habilitering där man får full reseersättning), telefonkostnader till läkare och olika instanser, sårvårdsprodukter som är hudvänliga. JAg vet att vissa grejer redan är godkända, men sen väntar fk på läkarintyg från vår habiliteringsläkare som styrker vissa saker i min framställan.
Ska bli kul att se hur mycket jag får, vet att det blir minst 1/4.
 

Oj, det var...

Skrivet av  maria m. anna f. v.23+2
en hel del att änka på, men neeeej, än är hon ju så liten att det här skulle hon ju ha gjort "i alla fall"... Men tack för tipsen...
 

kolla

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
in denna adressen
http://www.hso.se/start.asp?sida=289
om du skrollar ner på sidan så finns en lathund för att söka vårdbidrag, hjälpte mig mycket tycker jag.
kram
 

Där fanns...

Skrivet av  maria m. anna f. v.23+2
en del som jag inte tänkt på, tack för tipsen...
 

Dum fråga, men...

Skrivet av  maria m. anna f. v.23+2
merkostnader, ska dom räknas på vad barnet kostar nästa år, eller på vad barnet har kostat. Jag hoppas ni förstår vad jag menar med kostat (merkostnader, alltså) Förvirringen är total...)
 

JAg räknade först

Skrivet av  Monika m Tilde
bara vad jag trodde för närmaste året. Sen kom förslag på beslut och det gällde 3 år framåt så då fick jag tänka till ytterligare, för vissa saker - som skor tex, vet jag ju att det inte blir minskat behov av. Vissa saker är ju jättesvåra att förutspå om man inte känner till hur det brukar vara för barn med liknande funktionshinder/handikapp.
 

Artiklar från Familjeliv